måndag 1 november 2010

Blandad kompott nr ?

Stegklubben.se och restaurangbesök
I mars gick jag med i stegklubben och när jag närmade mig 1000km sa jag till min sambo att när jag kom över den summan så ska vi gå på restaurang.
Förra helgen kom jag över och vi var ut på en pizzeria förra veckan.
Jag trodde ju att det var det hele men min sambo sa att vi skulle på restaurang i helgen som var.
Så i lördags, efter att ha flängt runt i affärer och strukit inköpslistor gjorde jag mig i ordning, sambon likaså.
Han frågade vad jag tyckte om thailändskt?
Jag tyckte det lät väldigt gott, så vi chansade att det skulle finnas bord på ett ställe som heter Den Thailändska tigern.
Maten var så fantastisk god och servicen så himla bra, STORA rekommendationer till en underbar restaurang!
Så det blev mat, lite vin och massa kärlek.
Vi konstaterade också att vi väldigt sällan går ut på restaurang. Vi går ut när vi firar något, som födelsedagar, årsdag och så är det restaurang besök då vi är på semester.
Kan man inte gå ut oftare och fira att man är så fantastisk lycklig i sin relation?
Bjuden på fin middag, med en snygg man och så mycket kärlek i min kropp.
Lördagen kunde inte blivit bättre!

I söndags jobbade jag och sen blev jag bjuden på mat hos sambons föräldrar, det var också väldigt trevligt =O)
Då jag var vikarie träffade jag en ny kollega, som är teaterlärare och vi fick prata lite om teater. Ganska mycket faktiskt och han blev glad över att få bolla lite och tackade mycket över mina synpunkter och idéer på o till hans arbete.
Jag insåg och inser hur mycket jag saknar teaternsvärld...

Men nu börjar en ny vecka!

Vikt
Invägning: 73,6
Resultat denna vecka (nr7): -0,8kg
Totalt: 0,8kg
Målvikt: 67

Utvärdering
Ja, som jag misstänkte så blev det för svårt med helgen.
Godis är min största svaghet.
Jag äter inte samma mängder som jag gjort tidigare i livet och inte lika ofta, men likväl är det just det "området" som rubbar balansen.
PÅ det stora hela tycker jag ändå att jag sköt mig bra och jag fick ett bra resultat.
Nu gäller det bara att tuta på i detta "känns-bra mode" och fortsätta denna vecka.
Ett löfte är ett löfte =O)

Skola och tiden
Ja, imorgon kommer vara första handledningen och jag drömmer till och med om frågeställningar och tankar.
Ska slå en signal till biblioteket och höra efter som jag kan få mitt sju dagarslån förlängt till o med måndag eftersom jag har planer på att åka till Sherwood en sväng.
Det är bra knepigt när man vill så mycket och inte så mycket tid finns.
I helgen ska jag nämligen kanske få besök av fina turkas J, på lördagen.
Men jag hade ju planerat att åka till Sherwood, det var så längesen jag var hemma och träffade familj o vänner.
Nu blir det ju knepigt. För att skjuta på Sherwood innebär inget besök hem förrän i december
=ohållbart!
Så därför är lösningen:
åka hem nu på onsdag till och med fredag alt. lördag morgon.
Sen gäller det bara att klämma in alla på den tiden *bah*
Plus att hinna göra skolsaker!
Ska göra en ram efter handledningen imorgon.
Läskigt och spännande på samma gång.

Hoppas DIN vecka börjar fint!

1 kommentar:

  1. Hej Li!
    Du är sååå duktig som kämpar och kämpar,det ger resultat som du ser ;) Jag ska också komma igång med träningen så fort jag bara blivit av med min förkylning ;)och så ska jag skärpa mig med matbiten också.

    Vad är det där Sherwood för ngt? ;)

    Kul med tips på fler Thai restauranger =)

    Jag svarade på din kommentar på min blogg,under din kommentar ;)

    Ha det gott!

    SvaraRadera