fredag 19 november 2010

3. Mina föräldrar

Jag har förmånen att ha tre stycken föräldrar, min mamma, min pappa och hans fru Y.

Pappa
Min pappa är en riktigt bra pappa, kanske tom den bästa =O)
Om det är något, så kan man alltid ringa till honom och be om hjälp eller tips och han ger dem.
Han är rolig också -men tala inte om det för honom ;O)
Sen är han dessutom töntig. Alltså, han är så där pinsamt töntig som man skämdes för när man gick i högstadiet men som man bara älskar i vuxen ålder =O)
Han är fantastisk med barn och jag tror inte jag träffat någon som är så barnkär.
Han är också den sista i världen man vill ska bli arg, för när han blir arg -då kan vulkaner med utbrott slockna av rädsla! =O)
Men allt detta gör att jag egentligen bara har att säga:
Min pappa är så himla toppen!

Pappas fru Y
Y är fantastisk duktig på att baka och laga mat-det blir ALLTID suveränt gott!
Hon har aldrig tvingat mig att äta fisk! *hurra!* Utan har alltid gjort något annat till mig.
Hon ställer upp och har hjälpt mig mycket, bl.a. med flytt och städningar av lägenheter.
Hon var dessutom den jag helst frågade först om jag ville ha något eller ville något som liten, för hon var och är alltid snäll och sa nästan mest Ja.
Pappas fru Y är helt enkelt en av de mest omtänksamma jag känner!

Mamma
Min mamma är fantastisk och hon är dessutom helball!
Mamma är både mamma och bästa kompis i ett.
Det finns ingen som peppat mig så mycket och stöttat mig genom mitt liv.
Hon har haft det tufft, men kämpar med en sån glöd att jag bara kan vara stolt över henne.
Mamma är den jag ringer till då jag är ledsen, glad, trött...
Med mamma finns det INGA regler, utan det är bara att vara.
Och med mamma är det så gott som alltid kul, hon sprider sån härlig energi kring sig.
Min mamma är fantastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar