onsdag 24 november 2010

8. Ett ögonblick

Dag åtta och det ska beskrivas Ett ögonblick

Ett ögonblick av ren skär glädje, var den gången jag stängde av bilen och tittade på min medpassagerare som sa "Idag har du klarat körkortet"

Ett ögonblick av lycka är när min sambo bjuder upp till spontan dans i köket när vi straxt ska äta.

Ett ögonblick av värme är när jag träffar tjejerna i tjejgänget och vi delar minnen som får mig att skratta så ögonen tåras

Ett ögonblick av sorg är när jag tänker på människor som betyder så mycket för mig valt att ta avstånd eller sagt upp det vi delat/haft

Ett ögonblick av ångest, när jag inser att min uppsats snart ska vara färdig och jag ligger så långt efter...

Ett ögonblick av spänning är väntan på besked om jobben som jag sökt.

Ett ögonblick av barnslighet, då det äntligen är helg och time för godis ;O)

Ett ögonblick av skratt, när jag tittar igenom gamla foton.

Ett ögonblick av kärlek, nära och kära, familj och vänner
Ett ögonblick av tacksamhet, tacksamhet för allt som berikar mitt liv och alla de som finns i det.

Och här avslutas ett ögonblick, men när jag ändå var inne på ämnet tack så vill jag säga TACK till alla er som tar er tid att lämna små avtryck i form av kommentarer, det är så roligt! =O)

Njut, alla delar av livet är fyllt av små ögonblick!


1 kommentar: