onsdag 17 november 2010

1.Presentation av mig

Dag 1 Presentera mig själv
Ja, det här kan ju göras både långt och kort =O)
Jag kallar mig Li och är i skrivande stund 26år gammal.

Uppväxt
Är uppvuxen ute på landet, i den lilla byn jag kallar Sherwoodskogen.
Där hemma har jag mina härliga föräldrar, min mamma, pappa och hans fru.
Även mormor och den mesta av släkten =O)
I familjen finns även mina underbara systrar, syster J och hennes son M *kärlek*
Syster T och hon har ju min lilla systerson L (som för övrigt nu är 12! 12!!!) *kärlek*
Men de bor inte kvar i Sherwood.
I Sherwood finns många av mina fina vänner.
Barndom och skolgång minns jag inte så mycket av, men jag minns fina stunder med vänner och mycket skratt. Tokiga tjejkvällar som jag sparar i hjärtat för alltid!
Jag minns även tårar och olycklig kärlek.
Olycka över att inte lyckas med skoluppgifter och stolthet över att vara duktig i teater.

Gymnasiet
Gymnasiet kom och gick, alldeles för fort nu men alldeles för långsamt då.
Åkte utomlands med två tjejkompisar för första gången och den resan spar jag i hjärtat för alltid *love*
När jag gick i gymnasiet hände också en av de bästa sakerna i mitt liv.
Jag träffade min nuvarande sambo.
Den där killen som gjorde mig så jä*la arg över nätet *skrattar*
Och jag träffade honom innan det blev "modernt" med internetdejting och jag träffade honom tackvare pushen från min fina vän La =O)

Mer utbildning
Efter gymnasiet var jag så trött på Sherwood och jag ville flytta därifrån.
Drömde om att få arbeta med barn och unga i behov av särskilt stöd och tänkte att tecken, det är något det.
Sagt och gjort så gick jag en teckenspråksutbildning i Tidaholm! Långt ner i landet alltså =O)
Ett av de bästa åren i mitt liv =O)
Min lärare tyckte jag var så duktig att jag skulle satsa på att bli tolk, sagt och gjort.
Började en tolkutbildning uppe i Dalarna!
Där träffade jag härliga människor, men hade tyvärr otur att återuppleva högstadiet i vuxen ålder..Mycket skitsnack och onödiga saker som stal av energin man har.
Bestämde mig för att nu räcker det!
Flyttade därefter ner till Stockholm och fortsatte tolkutbildningen.
Även här var det FANTASTISKA MÄNNISKOR! Speciellt min Turkas J som jag fick och har en fin vänskap med.
Men den utbildningen var inte tanken för mig och jag tog det svåra beslutet att jag orkade inte genomföra den klart.
Det var även här som jag tog beslutet att jag behövde göra något åt min övervikt som jag haft hela livet. (Min vikthistoria är ett tidigare blogginlägg som går in djupare på detta, nu är det bara en kort sammanfattning)
Min viktresa började med viktväktarnas program och under ett år gick jag ner nästan 20kg.
Det var även här som jag förstod att motion är något som är jobbigt, men som är bra för mig själv och att om jag kämpar istället för att ge upp så sker en förändring i mig.

Jobbade lite och sökte till lärarutbildningen.
Universitet/högskolestudier var något helt annat än tidigare utbildning.
Tårar, svett och kämpande...
Har brottats med den i över 3år och är nu i slutet på den, examensarbetet kvar...
Samma år som jag började på lärarutbildningen så flyttade jag ihop med min andra halva,
fina, fina sambon.
Vi har varit tillsammans i snart 8år och jag känner fortfarande hur fullt av kärlek mitt hjärta är till honom.


Sammanfattning
Det har varit en lång resa och jag har hunnit med en hel del som har format mig till den jag är idag och just nu i skrivande stund.
Efter att ha skrivit denna presentation så känner jag mig faktiskt lite stolt.
Tänk vad mycket jag gjort och tänk så mycket fint jag upplevt.
Det är inte ofta man reflekterar över vad man gjort och upplevt.
Så, nu avslutar jag och passar samtidigt på att skicka denna utmaning vidare till DIG.
Vem är DU? =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar