lördag 27 november 2010

11. Mina syskon

Jag har förmånen att ha två stora systrar, som jag älskar enormt!

Syster J
Vi har alltid haft en nära relation.
Hon har humör som en ilsken humla, jag brukar säga att hon påminde om karaktären Ling i Ally McBeal om ni minns. Hon som det kom ett morrljud ifrån när hon reagerade på olika saker.
Så är syster J också *skrattar*
Hon är en fantastisk mamma till sin son och är otroligt stark.
Hon har alltid jobbat och slitit och nu pluggar hon, jag är stolt över henne- att hon klarar allt.
Jag bodde hos henne en sommar och det var en rolig sommar, även om jag mest städade och lagade mat, men det är nog saker som inte står i topp på hennes prio lista.
Hon är även lite slarvig min kära syster J och om man vill kolla ifall man glömt någonting hos henne, så är det bäst att gör det själv -hon svarar bara nej utan att kolla =O)
Hon är galen i rosa och tycker om att partaja.
Med henne blir förfesten aldrig tråkig =O)
Vi har upplevt så mycket fint tillsammans hon och jag.
En av de bästa var när vi var på spa tillsammans, det sparar jag i mitt hjärta (hennes 30årspresent från oss)
Jag saknar henne/dig mycket, för vi har inte setts och pratats på väldigt länge...
Och jag tänker på henne/dig varje dag

Syster T
Med T händer det alltid saker och skulle det inte hända saker, då ser hon till att det händer.
Hon är personen som ringer på mobilen, svarar man inte där så ringer hon på hemtelefonen och svarar jag inte där så ringer hon på sambons telefon.
Och standardfrasen är alltid "Vad gör du?"
Hon är den som ringer för att kolla hur jag mår.
Hon är också den som har ett väldigt humör, säger du något som inte passar fröken T kan du förvänta dig en påslängd lur- men det bästa av allt är att det går över ;O)
Hon har haft det motigt i sitt liv kan man väl säga, men hon är en sån sjuj*kla fighter.
Det har har funnits gånger där man tror att hon legat nere för räkning, men inte då, hon reser sig.
Jag är stolt över att hon kämpar så hårt!
Även hon är en fin mamma =O)
Hon är mer eller mindre beroende av shopping, jag antar att hon fick mitt intresse för det också, för jag har inte så stort shopping intresse ;O)
Hon är min träningskompis också, även om det vissa veckor blir skolk ;O)
Ett av de finaste och roligaste minnen med T är när vi åkte på kryssning över nyårsafton.
Bl.a. så köpte vi ett vin med hennes namn- lite egenkärlek- till hytten och det smakade pyton! Minns du det? *skrattar*

Jag älskar er båda av hela mitt hjärta, tack för att ni finns, är dem ni är och är mina systrar.

Ja, det är mina fina syskon det, i väldigt korta drag för nu ska vi dra till Sherwood!

2 kommentarer:

  1. Så härligt du skriver om dina systrar, syskon är bland det bästa man kan ha :)

    SvaraRadera