fredag 12 november 2010

Börjar uppåt, men så går det neråt...Denna bergochdalbana...

Beställt en bok nu, för nästan 300kr.
Det svider i plånboken.
Men jag tror att den kommer att hjälpa mig mycket i min uppsats och den kommer säkerligen att användas mycket i min framtida yrkesprofession! =O)
Det är en bok som handlar om TAKK, tecken som AKK:
Tecken som alternativ och kompletterande kommunikation skriven av Heister Trygg.

Jag älskar tecken, jag tycker det är roligt och just nu är jag inne i att försöka finna begrepp och teorier om att det är språkutvecklande att använda tecken till tal, för alla barn!
Jag tror verkligen det är så och jag tycker att kommunikation och språkutveckling hos barn är fantastiskt spännande!
Det gör mig nyfiken och utmanar mig till att läsa mer om det, hitta mer om området!
Det gör också att jag börjar fantisera om att få arbeta med barn, med tecken och med språket.
Jag tror att kommunikation är avgörande för att få utvecklas.
Jag tror att tecken kan vara ett visuellt hjälpmedel för språket att utvecklas.
Jag vill arbeta med barn, tecken och språkutveckling!

Jag vill inte skriva uppsats.
Det förtar glädjen med läsande och letande, för de mesta jag hittar och läser räknas inte som "vetenskaplig litteratur" = får alltså inte användas i skrivandet.
Och jag hittar inga avhandlingar, som måste ingå.
Gick en kurs i hur man ska söka i måndags, har suttit och letat i en timme nu och vette tusan.
Jag hittar inga avhandlingar!

Och det är tyst från handledaren gällande mina intervjufrågor.

Jag har spenderat dagen med leta avhandlingar, beställt boken, läst in mig om metod och skrivit av relevanta citat som kan komma till användning då jag ska redogöra för metoden jag tänkt använda.

Så mycket mer finns det nog inte att göra just nu...
Jag ska tills på måndag
  • skriva ner min frågeställning,
  • syfte
  • metodval
  • ha en avhandling att visa
Detta ska redovisas till min examinator.
Men jag tror helt enkelt att jag behöver hjälp att hitta någon avhandling, och jag kommer nog inte att ha det klart tills på måndag.
Känns inte så bra.
Dessutom är jag nervös över att träffa hon som ska bedöma ifall jag får min examen eller inte.

Dinosaurierna går omkring i magen när jag nu bestämmer mig för att ta helg.
Skolarbetet får fortsätta på söndag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar