torsdag 4 november 2010

äta,äta,äta?!

Skola
Tack igen för alla fina kommentarer ni lämnar, speciellt denna tunga tid då jag ska skriva denna uppsats. Ni kan inte ana hur mycket det värmer!

Annan!
Tack själv för kommentaren!
Soppan är ingen dummer, så har även jag gjort. DÅ kan man verkligen una sig mjukt bröd =O)
Innan de gjorde om systemet med viktväktarna körde jag det, mest aktivt 2006-2007 och då gick jag ner 20kg. Sen har jag börjat och slutat massa gånger, vilket gör att jag inte tror det är en metod som passar mig längre.

Sambo fällan?
Jag har hört talas om den, mången har nämn,diskuterat och skrivit om hur mycket man går upp i vikt av att vara sambo.
I mitt fall skulle jag nog hävda motsatsen, min sambo är väldigt duktig på detta med "godis en gång i veckan" t.ex. och i och med att han är det, så är det lättare för mig också att inte äta för ofta. Jag har svårt att äta själv om inte han också äter.
MEN det som är svårt är då jag är själv.
För då finns inte riktigt den tanken, att "han inte äter och då vill inte jag heller, att jag kan också vänta till helgen"
Ikväll har det varit en riktigt jobbig kväll.
Sambon är på hockey.
Jag har bråkat med mig själv hela kvällen...
Mantrat har varit:
Du är inte hungrig, så VARFÖR ska du då äta något?
Sen kom tanken, men jag köpte ju mjölk och vad gott med lite puffar och mjölk...
Eller lite kakor, då syns det inte i paketet att jag har varit där..
Varför är det så viktigt för mig att det inte ska synas?
Jag berättar ju iallafall för sambon vad jag stoppat i mig,
när katten är borta så dansar råttan i skafferiet ;O)
Och det är ju inte som att han bryr sig *skrattar*
Han kan ju tycka det är lite tokigt, om jag nu berättar att jag ätit 5digestive, 2glassar eller likande men det är svårt att förklara!
Jag skulle nog också höja ögonbrynen åt att äta två glassar på en gång, men likväl har jag gjort det många gånger...
Och jag lyfter definitivt ögonbrynen åt att jag JÄMT måste berätta för honom vad jag ätit, speciellt om det är något som jag egentligen och antagligen tycker var onödigt eller ångrar mig att jag ätit...
Tror det är ett syndrom som hänger kvar sen alla försöken med att sluta röka, då jag var "tvungen" att tala om att jag började igen så han inte skulle tro att jag var duktig.
(är för övrigt rökfri nu och sen ett par år tillbaka)

Men ikväll har jag vunnit kampen mot mig själv,
jag har inte ätit något sen efter middagen.
Fast jag varit på väg in i kyl,skafferi, frys och kök hela kvällen...
Mitt slutliga vapen har varit att i reklampausen gå och borsta tänderna!
Tandborstning=inte mer å äta idag! ;O)

Ska se klart lyxfällan (blev inte Criminal minds ikväll, ser det sedan med sambon istället =O)
och sen tror jag faktiskt jag ska krypa ner i sängen och sova.
Det känns nämligen som att dagen imorgon kommer vara fullspäckad!

Godnatt! =O)

1 kommentar:

  1. Duktig du var som höll dig ifrån att äta, trots sug :)
    Jag har haft lite sug på sistone och unnat mig lite nästan varje dag, samt i helgen och tyckt att det är ju ändå helg. Men jag har skrivit upp och inte tagit supermycket. Dock så kände jag att det nog blir lite väl mycket till slut när det blir varje dag. Men så igår var jag och simmade och då försvann suget igen. Skönt! så jag behövde inget sött igår iaf. :) Hoppas kunna hålla det några dagar nu iaf :)
    /Annan

    SvaraRadera