söndag 21 november 2010

5. Vad är kärlek?

Jag tycker det är ett fantastiskt roligt sammanträffande att just denna "dagens sanning" hamnade på min sambos födelsedag =O)
Han är kärlek för mig!
SÅ innan jag ger mig in och fördjupar mig i "dagens sanning i utmaningen" så säger jag
ett stort grattis till min fina älskling! =O)

Vad är kärlek?
En fråga som inte är helt enkelt att svara på*funderar*
Kärlek för mig är värme och lycka.
Kärlek är vännen som skickar ett mess eller ringer för att den tänker på dig,
kärlek är att få göra en resa med sina vän,
att träffas över en lunch eller fika.
Kärlek är att få en kram av sina föräldrar,
kärlek är att skratta så man gråter med sina systrar,
kärlek är att se och följa sina syskonbarn genom livet.
Kärlek är att gråta och känna smärta -bara något så gott kan göra så ont...
Kärlek är att ha ett jobb som gör att DU vaknar med känslan, yes, mot jobbet!
Kärlek är att få känna att man är bra, känna sig stolt och att få en värmande, peppande kommentar från något man arbetar med eller av en främling.
Kärlek är att vara sedd och att se andra.
Kärlek är att möta nya människor, till sitt puzzel av vänner som man bär med sig,
kärlek är när man vaknar och ser sin partner ligga bredvid i sängen och då känna sig varm i hjärtat.
Kärlek för mig är värme och lycka.

3 kommentarer:

  1. svar: Jag tycker du ska damma av din ljusstakar/stjärnor och sätta upp dem idag.. jag har precis srykit julgardiner..... :P

    SvaraRadera
  2. Åh så fint du beskriver kärlek, kärlek kan visa sig på så många sätt och du beskriver det så bra.

    SvaraRadera
  3. Fint beskrivet och precis som du sa så är det inte det inte enklaste att svara på "Vad är kärlek" men kunde inte ha beskrivit det bättre själv,så ten points ;)
    Var hittade du denna "dagens sanning i utmaningen"? kanske ngt jag också skulle köra på min blogg..?

    SvaraRadera