torsdag 4 november 2010

SMMV, skola, motion, mat och vikt! =O)

Skola
Tack snälla ni för peppet!
Kändes verkligen skönt att komma in och läsa.
Jag har hamnat i ett litet "strejk-mode" sen gårdagen och helt enkelt inte gjort så mycket idag.
Jag mailade min handledare igår efter att ha letat igenom DIVA på avhandlingar/uppsatser som redan gjorts på ämnet.
Jag skrev också en inledning som jag bifogade till henne, bara som utkast.
Hon är riktigt snabb på att svara och jag fick ganska bra respons?
Men jag fattar inte varför jag ska läsa alla åtta uppsatser jag hittade...
Varför måste jag läsa andras uppsatser när jag bara vill fokusera på min?
Det jag skriver ska ju vara det jag skriver, och jag är orolig att jag kommer bli för influerad av det andra som de skrivit.
Och hur ska jag hinna läsa alla?
Det är ju massa annat att läsa för mitt arbete, de uppsatserna kan jag ju inte referera till! Det är ju inte primär källor.
Jag blir galen!
Men idag känns det lite bättre än igår, men jag fattar fortfarande inte och självklart känner jag mig galet stressad...
Har du skrivit uppsats? Och isåfall, läste du ALLA andras uppsatser innan du skrev din?
En sak i taget.
Idag ska jag fokusera och läsa i Svedner Johanssons Examensarbete i lärarutbildningen som är obligatorisk.
I vanlig ordning så är det lite snarkvarning då det är obligatoriskt...
Imorgon ska jag ha valt metod och sedan ska jag ut på jakt för att genomföra ett par intervjuer...Boka in ett par i allafall och förbereda frågor! Det ska iallafall bli spännande!;O)
Så ser grovplaneringen ut för resten av vecka 1 i uppsatsskrivandet...

Motion
Ja, veckan har flugit förbi och jag hade två pass att avverka.
Idag blev det en tur ut med stavarna...kanske inte så länge, men det gick i rasktakt och jag blev lite svettig -och det är två saker i kombination som jag gillar.
32minuter.
Sen slank jag förbi affären och köpte mjölk och frimärken och lunkade hem i blåsten.
Illa är det att när jag gick så kände jag att det brände under fotsulan, själva trampdynan.
Det syns inget märkvärdigt när jag tittar (utom att mina fötter är i tvärdåligt skick!)
Ska smörja in dem och hoppas det går över...

Vikt o Mat
Idag lyxade jag till det hela och gjorde pannkakor till lunch.
Det bästa med pannkakor är att det tar sån tid att göra, så medan de gräddades så hann jag diska lite av berget i köket =O)
Till frukost har jag bytt ut brödätandet till att äta hårt bröd.
Frukost är knepigt!
Ofta hamnar jag i att äta samma sak en period tills jag tröttnar och så byter jag till nästa "samma sak".
Jag skulle vilja variera mig under veckan...
Vad äter du till frukost?

Har fortfarande inte hittat ett sätt/diet/alternativ som jag vill testa och göra för att nå min målvikt.
Så jag fortsätter skriva upp det jag äter och letar efter inspiration=O)

Idag är det torsdag, och torsdag innebär Criminal minds ikväll!!! *lovely!*

1 kommentar:

  1. Nja läst och läst andras uppsatser... Vi läste inte dem får första till sista sidan utan ögnade igenom och markerade de stycken som var intressant med bra litteratur för att få inspiration till all litteratur som finns och få fler ideer hur det går att utforma osv. Man ser på sitt eget med andra ögon efter. Det går bra ska du se ;) Till frukost äter jag detta bröd http://lillrompan.wordpress.com/2010/10/29/dagens-tips/. Blir en sådan dubbel med pålägg och en skål med 200gram yoghurt eller fil. Mättar bra och länge :)

    SvaraRadera