lördag 20 november 2010

Hoppsan!

Igår var det ju fredag och jag lovade ju att berätta varför jag varit så nervös under veckan!
Hoppsan, det glömde jag ju att göra.
Men så här är det!
Jag har börjat söka jobb och varit på intervjuer under veckan som varit.
Det är därför jag varit extremt upptagen och varit supernervös.

Jag vet inte hur det har gått och jag vet inte när eller om jag får besked om jobben.
Jag har två favoriter som jag hoppas extremt mycket på.
Det skulle vara fantastiskt att få något av de jobben...

Det är väldigt svårt att söka jobb tycker jag.
Man försöker förbereda sig, men det går ju inte! Du kan aldrig veta vem eller vilka du möter, vad de frågar eller vill ha för svar. Finns det "de rätta svaren"?
Jag tror att det enda är att du får svara så som svaren kommer till dig.
Det har känns bra på intervjuerna och jag vill verkligen ha ett av de två jobbet som jag har som favoriter...

Det är spännande, nervöst och pirrigt -allt på en gång =O)

Men lite jobbigt är det ju också, för tänk om jag inte klarar min uppsats...
DÅ är jag ju inte färdig i januari som jag har sagt...
Eller värre ändå, tänk om de säger något annat när jag försöker hämta ut min examen (det har ju tidigare varit strul med om jag skulle vara klar eller inte, MEN sist sa ju examensenheten att jag SKA vara klar...)

Det blir extra knip i magen av dessa tunga orosmoln...
Men som sagt, det är bara hålla tummar och tår...
Och om jag inte får något av jobben jag sökt, så får jag leta vidare...
Fast jag vill verkligen ha ett av de två i favorit toppen...

Tänk att ha ett jobb *drömmer sig bort*
Att äntligen få ge av sig själv och arbeta med fantastiska barn!
Omsätta allt jag lärt mig, utmana och hitta på skojiga lärande situationer.
Arbeta med tecken, språkutveckling, bus, lek och ALLT!
Bli den lärare som barnen minns och bär med sig, att få vara den som gett en grund och som är den som barnen säger "Kommer ni ihåg fröken..." "hon var bra rolig" "vad jag lärde mig mycket" "hon var min favorit fröken"

Jag önskar jag var klar och hade jobb redan nu!!!

2 kommentarer:

  1. Du kommer att greja det och du kommer att få ett jobb och barnen kommer att älska dig,du verkar brinna för läraryrket och du kommer att göra ditt yttersta för att lära bernen ALLT du kan ;)
    Tänk vad långt du tagit dig,du är snart färdig =) inte illa jobbat!
    Ha en toppen helg!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte varit inne så länge på din blogg men med den andan och personlighet du har så kommer du att fixa det här galant OCH jag är övertygad om att du kommer att bli den fröken som barnen kommer ihåg!

    SvaraRadera