onsdag 3 november 2010

Det har helt enkelt varit en onsdag som suger

Fjärilarna i magen inför uppsatsen som hade växt sig till dinosaurier blev idag till en godzilla som tuggade och åt upp mig hel.
Min handledare sågade min frågeställning, syftet och allt jag hade.
Hon menar att det redan är gjort, det finns redan.
I slutändan fick jag alltså något tilldelat till mig som skulle växt ur det jag sagt och jag fattar ingenting?
Jag vet inte hur jag ska göra, skriva om eller ens om jag vill skriva längre.
Allt roligt har försvunnit.
Inte blir det bättre av att alla andra i gruppen fick positiv respons, trots att jag nog tyckte att en del ämnen de hade även var något som säkert finns skrivet om...
Jag kände mig så totalt värdelös.
Och så kommer stress och paniken att snart har vecka ett gått för skrivandet och vi ska snart vara klara, vi som skriver på hösten får inte lika lång tid på oss sägs det...
Så jag blev helt knäckt!
Höll mig in i det längsta, för jag hatar att gråta!
Men när hon säger att, oj du ser helt uppgiven ut.
SÅ brast det, inför alla nya människor och henne, som är min handledare.
Det suger.
I grund och botten handlar det om den största rädslan, att jag inte ska klara den här utbildningen heller.
Jag är så himla rädd för att misslyckas att det är en så STOR ångestklump inom mig.
Jag har redan en utbildning i bagaget som knäckte mig och som fått mig att känna mig så fruktansvärt misslyckad.
Det har tagit lång tid att repa mig från den...
Jag vet inte hur jag ska orka ta mig igenom detta..
Och så florerar massa skvaller och gamla kurskamrater man träffar säger att de inte klarat uppsatsen och ja allt bara bygger upp och på.
Allting känns bara fruktansvärt tungt.
Det värsta är att jag tyckte jag hade en bra frågeställning, syfte, och att jag var så förbered.
Jag hade letat på nätet, lånat böcker och skaffat fram telefonnummer till intressanta folk att kontakta... Gjort en grovplanering och skiss över arbetet.
Och så bara pannkaka!

Det blir alltså till att börja om från början, men jag vet inte ens vart jag ska börja...
Handledningen kommer dessutom i fortsättningen ske via mail enbart så det känns lagom fruktbart...

Men nu måste jag leta om frågeställningen jag fick som förslag redan finns den också eller om jag kan ta den...

Det har helt enkelt varit en onsdag som suger

2 kommentarer:

  1. Usch, vilken handledare.. De ska finnas där för att stötta och hjälpa en, inte knäcke en fullständigt.. Stå på dig, du fixar detta! Finns det inte någon annan lärare på skolan som du kan prata med och se vad denne tycker.. Hoppas det går bra för dig!
    kram

    SvaraRadera
  2. En stor kram till dig! Jag VET att du kommer klara av det här. Du har varit så duktig hittills så det blir inga problem. Du är ju bäst! Glöm inte det! Försök nu att rensa i huvudet då blir det lättare att "tänka nytt" till uppsatsen.
    Vi hörs snart! Många kramar Johanna

    SvaraRadera