onsdag 3 november 2010

Tankar som snurrar

Mina Syskonbarn
Jag tror jag glömmer att mina fina små älskade syskonbarn börjar bli stora =O)
Såg precis ett mail från min fina systerson L med hans önskelista till jul.
Kanske inte borde varit så överraskande, han är ju faktiskt 12år =O)
Och den andre lille blir 5år på fredag!
Jag längtar efter er båda och Mitt hjärta är fullt av kärlek till er killar!

Bloggar
Jag har tittat runt lite på morgonen efter mer bloggar att läsa och följa.
Jag gillar att läsa om andra människors val, liv, tankar och ja, sånt som nedtecknas.
Just nu har jag varit inne och nosat på resebloggar.
En hel del är från Alanya och jag känner en liten sorg i hjärtetrakten när jag ser bilder och läser om staden.
Det finns så mycket historia där för mig...
och tyvärr är den saga som började så rosaskimmrande mest fylld med sorgsenhet.
MEN det är ändå roligt med resebloggar,
Det påminner lite om när jag var liten och beställde adresser till andra i olika länder och fick en insyn i andras liv.
Det enda skillnaden är ju att det lite är en envägskommunikation och att jag är en aning äldre nu ;O)

Skola
Idag bär det iväg till första handledningen. Jag har inte läst så mycket som jag borde ha hunnit, men jag har en del frågor och laddat med böcker som jag hoppas få användning för i skrivandet.
Det känns spännande fast även tungt.
Och jag bara längtar mycket efter att vara klar.
Återigen, kanske låter udda, men att bara få arbeta!

Närmast
Känner att det knackar lite innanför pannbenet så jag har bara tänkt ta det lugnt idag framtill att det är dags att åka till skolan...

Tycker inte också DU att det är skönt att vara inne när det är grått o regnigt utanför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar