måndag 8 november 2010

VMS= vikt, motion och skola! =O)

Vikt
Invägning: 72,9
Resultat denna vecka (nr8): -0,7kg
Totalt: -1,5kg
Målvikt: 67

Utvärdering
Jag blev så glad! Det var så härligt att se att jag är nere på 72igen.
Jag har inte ansträngt mig max då det gäller maten. Men att säga att jag inte tänkt över mitt ätande och försökt att inte småäta för mycket är att fara med osanning. Jag har skrivit upp maten, utom i helgen.
Det är alltid SVÅRT på helgen, men ändå har jag inte flippat som jag har tendens till att göra.
Det går åt rätt håll och jag hoppas jag orkar fortsätta tills jag når till 67!
Har funderat lite på medelhavskosten... (letar efter något nytt som jag nämnt tidigare)
Det låter lyxigt och gott tycker jag =O)
Men å andra sidan så äter jag ju inte fisk...
Det tåls att tänka på och kolla upp lite =O)
Någon som prövat och har några tankar kring den? =O)

Motion
Jag har så ont, ONT ONT ONT!
Sen passet igår så gör det ont i muskler i mage och låren. Framförallt i låren, ni anar inte!
Fast samtidigt är jag väldigt glad över träningsvärken, träningsvärk är bra grejor det! ;O)
Hade planerat att köra Paolo Roberto imorgon igen, men jag lovade att jobba imorgon så det får bli uppskjutet...

Skola
Ja, du läste rätt i raden ovanför och jag kan inte förstå att jag sa ja!
Det är så mycket med uppsatsen att jag känner mig sönderstressad och så säger jag ja till att jobba!
Samordnaren ringde mig och bad att jag skulle jobba, jag har så svårt att säga nej.
Sen älskar jag ju att timvika där och barnen, fantastiskt ungar!
Så kanske kan jag skylla på att jag vill ha lite energiboost för att orka skriva uppsatsen? *blink*

Idag var jag iallafall iväg på Info-söknings-kurs.
Det krävs matematiska formler för att komma åt artiklar, tidskrifter m.m. som har vetenskapliga rötter.
Det är nästan en vetenskap att hitta dem! *skrattar lite*
Men jag hittade ett par engelska artiklar (man måste ha med minst en av i uppsatsen om jag minns rätt.)
Det ska bli kul och svårt att läsa.
Sen tuffar jag på med boken av Svedner, halva kvar.
Tanken är att jag ska hinna
  • skriva mitt metodkapitel denna vecka och börja fila på frågor.
Det är mycket att göra helt enkelt...Jag vet att det inte låter så mycket...Men tro mig, det ÄR väldigt mycket.

Blev en trevlig lunch vid universitetet idag med två gamla kurskompisar och mycket prat om handledare och uppsatserna...

Men nu, nu blev det bra mörkt i vardagsrummet så jag antar att det är en indikator att jag ska sluta surfa och börja göra lite nytta i vårt fina hem.

Nu är det Ny vecka allihop! =O)


2 kommentarer:

  1. Grattis till minuset och tack för kommentaren.. Håller verkligen med om att det är skrämmande ibland hur lika vi, men samtidigt facinerande att det blivit så :) Vad skönt att du slipper känna som jag efter operationen, har väl kännt lite så innan också, men det blev dock värre efter. För övrigt har jag inte kännt av några större besvär mer än den jädrans halsbrännan, som tur börjar avta mer och mer.. Tråkigt att du har kvar så mycket problem, förvisso vet jag inte om jag har dem då jag aldrig äter grädde och feta produkter :) Att jobba i morgon kan vara precis vad du behöver för att få en liten paus i det, även om det känns stressigt. Ibland behöver man distans till saker för att kunna se dem klart igen :) Du fixar detta, hejar på dig!

    SvaraRadera
  2. Grattis till fint resultat. Kör du någon metod, eller din egen, typ tänk på vad du gör :) ?
    Lycka till med resten av veckan!

    SvaraRadera