torsdag 11 november 2010

Bergodalbana i en blandad kompott

Musik
Bläddrade lite på tvn och plötsligt kom MTV upp och låten "I'll be missing you" och jag får en så ledsen känsla i kroppen.
Jag får en flash tillbaka till ganska längesen och massa känslor som hänger ihop med den låten.
Jag förundras alltid över hur starkt musik kan beröra mig och hur starkt den är kopplad till minnen.
Just den här är lite bitterljuv, den tar mig tillbaka till då jag var 14? och blev förälskad.
Ni vet, så där dödligt förälskad som man bara kan bli då man är 14 *skrattar lite*
Och man trodde att det skulle vara för evigt.
Det är ju ett ganska roligt minne egentligen och väldigt fint också.
Men tyvärr så slutade det väldigt tråkigt.
Personen för min kärlek då hade jag kontakt med väldigt länge efter att förälskelsen tagit slut och han var speciell för mig,
Sen så bröt han med mig, utan förklaring för ett par år sen -alltså vår vänskap.
Det gör mig fortfarande lite ledsen. Dessutom förstör det så mycket fina minnen =O(
Han är dock en väldigt fin man och jag hoppas han är lika lycklig som mig i sitt liv.

Metod
Annan: jag kör just nu ingen metod och jag tror att det är det som påverkar att jag går både upp och ned och inte har balans i min kost...

Stress, skola?!
Jag måste verkligen ta tag i min kost, så att jag får mer ork, energi, mår bättre och så jag når mitt mål innan nyår...
Men jag känner mig väldigt orkeslös just nu....Det är svårt att förklara.
Idag låg jag och läste i kursboken och somnade igen, sov en timme och kände under tiden hur stressad jag är och arg över att jag sov!
Jag är så stressad men jag vet att planering och att TA TAG i uppsatsen skulle lösa stressen.
Det låter så enkelt men det är så svårt.

Planen idag gällande skolan är att
  • göra utkast till mitt metodkapitel, börja iallafall
  • och göra intervjufrågor

Roligt för mig
Lunch med en gammal kurskompis igår, att få prata om tänket kring min uppsats och att bara få ventilera om hur det skulle vara att få komma ut och vara lärare. Tack för en trevlig lunch!=O)

En kort parantes om att jag tycker det är underbart att snön kommit!
Hurra,hurra,hurra! Men jag vågar inte tro att den tänker stanna och det är lite tråkigt.Speciellt då det brukar innebära massa slask, usch...Slask är det värsta väderförhållandet...

Och ikväll ska det äntligen bli Friskis med syster T =O)

Torsdag=criminal minds! =O)

Hoppas DU får en fin torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar