torsdag 18 november 2010

Idag

Sömn
Jag tror jag glömt hur man gör när man ska slappna av och sova.
Det är så sjukt mycket uppe i hjärnkontoret att jag inte kan komma till ro.
Störst och mest är uppsatsskrivandet.
Ska det vara reflektion i teorin eller ska teorin komma tillbaka att reflekteras över i senare skede i texten...
Får jag ta upp saker som är nya i diskussion och reflektionsdelen?
Tänk om jag inte kommer hitta en avhandling?!
Kommer jag att klara uppsatsen...
Tänk om jag inte klarar den, vad gör jag då?
Så mår jag lite illa och tänker "sluta tänk på det nu".
Jag har läst någonstans att man ska bekräfta tankarna som kommer men sen släppa dem...
Jag har gjort så förr och det har fungerat, men nu går det inte.
Istället vände och vred jag på mig, och tänkte att "nej, stackars sambon, nu väcker jag väl honom" och sa till mig själv "LIGG STILL"
vilket gör det värre och att jag MÅSTE få röra på mig och så tittar jag på klockan och konstaterade att den var närmare två på natten...

Tillsist, måste jag ha somnat.

Skola
Trots intentionen att göra mycket skolarbete idag, så blev det inte av.
Paniken kommer, vecka tre är nu slut och vad har jag egentligen gjort?!
Jag måste stanna upp och ta ett djupt andetag nu.
  • Jag har min frågeställning klar
  • Jag är nästan klar med inledningen
  • Jag har börjat mitt metodkapitel
  • Jag har läst in mig om lärarexamensarbetet (obligatorisk) samt tagit en till metodbok som jag ska kunna referera till, där jag tagit ut delar att förstärka mitt val
  • Jag har kontaktat folk som jag ska intervjua
  • Jag har genomfört en av förhoppningsvis 5st intervjuer
  • Jag gick på söka informationskursen och har tryckt ut två engelska artiklar
  • Läst en bok "Så erövrar barnen språket" och använt klisterlappsblocket flitigt i den
Det är i allafall några punkter att redovisa, så jag har inte varit helt hopplös.
Jag tror att det känns så lite för att jag inte har några böcker ännu, ingen teori påbörjad.
Och jag har inte hittat mallen som vi ska skriva i (ska gå på kurs om den på tisdag)
Jag känner mig väldigt stressad helt enkelt...
Det jag ska göra närmast är att
transkribera intervju 1.
Men jag behöver lite hjälp av min sambo för hur jag ska göra så jag slipper lyssna om allt igen från början.
Tack o lov fungerade tekniken så det blev inspelat och det var jätteroligt!!!
Det här blir bra grejor vill jag lova! =O)
Och leta mera böcker.

Nyss kom TAKK boken ner i postlådan, så den har jag tänkt lyxa till fredagen med imorgon, det är en bok som jag verkligen ser framemot att läsa!
Fast den kändes lite tunn och liten för att kosta nästan 300kr *grimas*

Lunch och lite annat
Idag blev det en trevlig överraskning!
Min syster T körde hit på lunch.
(Mest egentligen för att hämta lite saker som ska hem till vår kära mor i Sherwood.)
Rätt häftigt kändes det att få åka med henne, nu när hon tagit körkortet.
Hon kändes väldigt stabil och självsäker, och jag blir lite avundsjuk.
Jag själv gillar ju inte att köra bil och är inte speciellt självsäker =O(
Men flytet kunde inte vara bättre för mig, för jag fick mess att hämta pandasakerna (försäljning för världsnaturfonden, WWF) så vi hämtade ut det och packade om.
Så nu behövde inte allt som beställts torna upp sig i ett berg här hemma, utan det kan fraktas direkt -nice!
Det var mycket fina saker vill jag lova =O)

En annan rolig sak var att jag fått en inbjudan till en glöggkväll hos en gammal kurskompis som jag gillar mycket och tappat kontakten med, hon fixar en varje år och det är så mysigt.
SÅ jag ska googla lite laktosfritt julgodis har jag tänkt..
En annan sak jag passat på att göra, istället för skolarbete, är att tömma vår kryddhylla i köket. (de ska komma imorgon och titta på ventilationen) och sen har jag bakat snoddaskakor till min sambosfödelsedag på söndag =O)

Det är underligt vad man kan hitta på för saker att göra...

Det var min dag,
och ikväll är det Criminal Minds=älskar torsdagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar