fredag 29 oktober 2010

Välj titel själv;O)

Skola
Åkte alltså iväg imorse för att lämna in examinationsuppgiften i vad som förhoppningsvis är min sista kurs.
Jag hoppas inlämningen kan resultera i att jag får sova bättre.
Inatt har jag vaknat av och till.
Om man inte var trött innan...
Men nu är det upp till läraren att bedöma om det räcker eller inte, tre veckors väntetid.

I skolan, då jag väntade på att biblioteket skulle öppna så jag skulle kunna kopiera ett papper slog det mig att jag ska skriva uppsats.
Så jag gled in och kollade upp boken vi ska ha, som är obligatorisk.
Hittade den billigast på lycknis, men det tar ju ett tag för den att vandra hem till min låda
SÅ jag kollade om den fanns på bibblan i skolan.
Det gjorde den! Men bara för lån i 7dagar, men det räcker ju för att få hem den andra!
Hurra, vad bra! =O)
Jag känner mig taggad för uppsatsen, taggad och med dinosaurier i magen (de muterade fjärilarna)

Igår på söka jobb kursen som lärarföbundet höll så fick jag tips från andra som skrivit uppsatsen att det bästa man kan göra är att skriva en grovplanering som man följer för annars glider tiden alltför lätt iväg.
Så jag planerar att på måndag:
Skriva 3 frågeformuleringar och syften (som handledaren mailat att vi ska göra o ta med på tisdag)
och jag ska läsa så mycket som möjligt i boken på måndag.

Att söka jobb
Ja, det var riktigt bra information, mycket fokus om löner, tjänster, a-kassa, cv, personligt brev... Ja, det mesta om det mesta.
Fick även en brosch där det står

"BÖRJA MED
SKOLAN
så löser sig resten"

Fint budskap va?

Motion
Jag måste passa på att tacka turkas J som ringde mig.
Hon ringde mitt i gamla reprisen av Grey som jag parkerat mig framför och bara genom att ringa så fick hon mig att pallra mig ut och gå till simhallen.
Jag är rätt säker, att om hon inte ringt så hade jag inte kommit iväg.
MEN nu är målet avklarat, denna vecka.
Simmade 1 km idag också, och det tog kortare tid än förra gången och de första 20 vändorna kände jag mig smidig och det kändes som att jag flög fram =O)
De resterande var ju en annan femma, började känna mig tung och knäna gnällde.
Men jag tog mig igenom dem=O)

Helg
Ja, nu är det äntligen helg o det känns fint.
SÅ jag hoppas du får en toppen helg som avslut på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar