måndag 11 oktober 2010

Vilken start på veckan...

Vikt
Invägning: 73,4
Resultat denna vecka (nr4): +0,8kg
Totalt: -0,4kg
Målvikt: 67

Reflektion
Jag konstaterade i tidigare inlägg att jag skulle gått upp -det är ju INTE överraskande då jag fuskat en hel vecka och bara tyckt synd om mig själv när jag varit förkyld. Och framför allt, överätit.
Det är svårt att bryta vanor...
Iallafall vanan att äta när man vill, för ofta, och vad jag vill -så som jag levt den senaste veckan.
Men jag klappar mig själv på axeln för att jag tog hårt bröd med leverpastej och mango som mellanmål idag istället för att frossa loss på kakorna som finns lite överallt.
Det är svårt.
Jag har en sjuk crawing (Stavas det så?ni vet vad jag menar) för choklad just nu- eller snarare alltid.
Men nu gäller det att ta en sak i taget.
Det gäller att komma in i "viktväktartänket" igen, äta mina måltider och sluta med det onödiga ätandet.
Points systemet är ju det som fungerar för mig.
Året har 12 veckor kvar.
Jag har 6,4kg kvar att gå ner.
Jag ska BANNE mig nå min målvikt innan året är slut som jag sagt!
Men det är svårt.
Mycket svårare än då jag började med viktväktarna, det gav så mycket resultat och jag var så fokuserad.
Vart tog den kämparandan vägen?

Läskiga läsken
Jag klarade tre veckor, att bara dricka läsk på fredagen och lördagen.
Men så blev jag sjuk och vanan återkom.
Jag drack mycket läsk förra veckan, jag tror det blev, kanske 6liter?
Tyvärr, så är jag inte taggad till att bryta detta mönster längre.
Jag har fått tillbaka smaken för läsken.
Läsken ville jag sluta med för
1. Mina stackars tänder
2. Det är inte bra att dricka dessa mängder för mig
Men tyvärr, tänderna är redan körda-jag känner att det finns hål...
Fast just nu orkar jag inte ta den här fighten.
Lite mycket på fatet.

Skolan
Min motivation har som sagt rest iväg på semester.
Den har gjort ett bra jobb, för jag kan inte spåra den.
Det bådar ILLA för kommande som är uppsats skrivande.
MEN en sak i taget, nu gäller det att klara den här kursen!

FÖR ÖVRIGT!
Jag har nu "safty" anmält mig för kurser till våren, ifall att jag inte blir "klar" till jul (vilket ingen på lärarutbildningen/universitetet kan svara mig på).
Jag har snöat in på att läsa om barns språkutveckling, tänkte att det kan vara bra att ha i bagaget i kombination med mina teckenspråkskunskaper.
Vi får se, men det känns ändå som ett bra val!

Motion
Ja, jag har tänkt ta tag i motionen också. Igen.
Vi ska träna den här veckan, jag och min fina syster T. Planerat är F&S pass på onsdag.
Idag hade jag tänkt ta en promenad för att komma upp i 10000steg.
Tyvärr är de så att jag nog får avvakta, för jag slog i min fot på praktiken i en soffa. Lill och ringtå, och VÄLDIGT hårt.
Det låter som världens sämsta ursäkt, jag vet, men påväg hem därifrån så gjorde det SÅ j*vla ont att jag fick tårar i ögonen och så fort som jag går värker det något abnormt, annars är det mest en liten ihållande smärta.
Jag tror, med andra ord, inte att jag kommer att komma iväg ut idag...

Vilken start på veckan!

1 kommentar:

  1. Du och dina fötter! Varför kan du aldrig prova att göra illa en annan del av kroppen? :) Så fort du gör illa dig så är det fötterna, du får börja med att alltid titta var du sätter fötterna ;)
    Ring en signal när du har tid att prata, jag har försökt några gånger men inte lyckats få tag på dig.
    Jag tror att motivationen var bättre förut när vi var två, lättare att peppa varann då. Vi som var så duktiga och simmade varje vecka, tog promenader på lunchen med mera. Jag skulle också behöva den motivationen igen. Ha en bra dag!
    Kramar Johanna

    SvaraRadera