söndag 10 oktober 2010

Helgen tar slut, innan den börjar!

Ja,det är den känslan som infinner sig nu när söndagkväll är här.

I lördags, alltså igår, så sprang vi mest runt i olika affärer jag och min fina sambo.
Vi letade bland annat massa små tillbehör till vår fina toalett, lite möbeltassar på IKEA att fästa under soffan och självklart blev det lite extra småplock ner i kassen.
Jag investerade i tre söta, prickiga burkar som jag ska använda när jag har teckenspråkskursen.
Jag har tänkt att under passen ska jag ha stationsarbete.
Vid ena stationen har jag tänkt att personerna ska dra lappar med ord på, som den ena bokstaverar till den andra och den andra ska teckna ordet.
Om man inte kan tecknet så ska man lägga lappen i en av de andra burkarna som jag tänkt kalla för "Frågeburken".
Frågeburken är självklart som den låter, till för att lägga frågor om tecken i.
Sen ska en station vara att arbeta med sånger att översätta.
Åh, jag tycker det ska bli så roligt! =O)
Mer tecken åt folket!
Men tillbaka till lördagen nu ;O)
Jo, det inhandlades en teve också.
Och det sved vill jag lova, som jag befarade i plånboken, men å andra sidan känner jag mig väldigt nöjd också =O)
Hurra, mitt tv-liv är räddat ;O)

Inte mycket mer att rapportera om lördagen =O)

Söndagen kom därpå och idag har vi inte gjort så mycket, vi åkte och lämnade en bok till min kurskompis H och tog sen en mysig långpromenad i höstsolen.
Maten blev lite förskjuten idag, så vi var inte jättehungriga nu på kvällen men fick för mig att vi skulle äta pannkakor.
Det var riktigt längesen jag åt det, vi brukar alltid göra Amerikanska nu för tiden (lite tjockare, gjorda på fil) så det var en riktig lyx och jag var så glad-för alla pannkakor blev bra =O)

Men nu, nu ska jag titta på The Event (serie på SVT1 som är ruggigt bra, hittills!) med sambon innan en ny vecka kommer.
En ny vecka, med nya tag på en massa olika områden!

Tillsist, TACK för era kommentarer, blir så glad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar