onsdag 27 oktober 2010

Effektiva Li en dag som denna! =O)

Känslor-personligt-sömnproblem
Jag har problem med sömnen för att jag har lite mycket tankar kring något som är personligt och jobbigt. Det tröttar ut mig att jag är i en situation som gör mig så ledsen och som jag inte kan påverka.
Men ganska snart, idag då jag var och simmade så märkte jag att faktiskt är jag trött på att vara ledsen och gråta över detta.
Nu är jag alltså istället jävligt förbannad.
Och jag beslutar mig nu för att, det räcker.
Jag tänker inte köpa att jag ska må dåligt över detta när "du" inte bryr dig och "du" sårar mig om och om igen.
Enough is Enough helt enkelt.
Punkt.

Jag vet att det kanske inte är så där jättetydligt för alla det jag skriver, MEN jag var tvungen att få ur mig det och det är inte bara mig det handlar om så jag ville inte skriva ingående om det, men nu känns det bättre och jag tänker släppa det hela.

Maten
Ja, jag är inne på dag tre att försöka skärpa mig igen för att nå mitt mål.
Det är löjligt att jag inte kommerihåg hur bra jag mår av att äta ordentligt och regelbundet.
Och hur dåligt jag mår över att överäta...och att småäta hela tiden.
Men det är svårt att komma igen.
Igår var det riktigt jobbigt, och då var det bara dag två! Jag var så sugen på att äta smörgåsar och sen kom godissuget.
ÄR så galet sugen på godis, fikabröd och allt gott helt enkelt.
Men jag klarade mig igenom gårdagen.
Idag blev lunchen iofs väldigt sen, jag fastnade helt i mitt skrivande på examinationsuppgiften och plötsligt var klockan halv två. Så idag får jag nog inte samma problem med suget.
Vi får se hur jag kommer tackla helgen, det brukar vara min största utmaning...

Motion
Min syster T är sjuker -krya på sig!
Så det blev inte någon gympa igår. Igår var jag en riktig slarver...
Låg mestadels på soffan med lite huvudvärk.
Men idag tog jag mig direkt ut och till bussen mot simhallen.
Så idag har jag simmat en kilometer och det känns bra =O)
Så för att avklara mina personliga mål som jag satt för motionen är det ett motionspass kvar denna vecka =O)

Skola
Ja, som sagt, lunchen försköts idag för att jag skrev, skrev, skrev på mitt arbete i denna kurs.
Jag känner mig faktiskt rätt nöjd. 5 sidor totalt, 5 timmar totalt på själva skrivandet (igår+idag). Har några bitar att arbeta med och sen ska jag rätta till referenser och göra en källförteckning.
Det blir morgondagens agenda helt enkelt, för på fredag ska den in...och så är det uppsats kvar...
Tittar på kaoset som är i stora rummet. Mitt lilla kontor, kassar med pärmar som representerar min utbildning. Tunga kassar med kunskap =O)

Tecken
Ja, jag har även kollat igenom planen för kursen ikväll. Vad jag skrev och utvärderade efter första passet förra vecka.
Det ska bli så roligt.
Tänkte slänga in lite tecken som är förknippat med Halloween som är på gång.
Men jag hittar inte hur man tecknar pumpa.
Min första tanke är att det bokstaveras P-U-M-P-A. När jag slog på ordet så kommer nämligen bara "pumpa" som i pumpa cykeldäck.
Turkas J eller annan teckenkunnig, hur gör man?
För det är ju inte samma direkt =O)
Sen fick jag dessutom fräscha upp tecknet för pil och indian och lära mig ordet fjäder, ikväll ska vi nämligen titta lite på sången "10 små indianer".
I love it!

Närmast är ändå att förbereda grönsakerna till kvällens tacos, så det bara är att steka färs när vi kommer hem.

Jisses, vad jag känner att jag varit effektiv idag! *lovely*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar