fredag 8 oktober 2010

Var tog dagen vägen?

Idag har jag faktiskt varit effektiv, ända sen jag grävde mig upp ur surträsket där jag verkade vara på morgonen (se tidigare inlägg så förstår du)! ;O)

Skola (igen)
Har lyckats läsa en kursbok som snälla H lånade ut till mig (vi läser kursen tillsammans och hon har ställt upp med att låna ut och dela böcker med mig, snälla hon!)
Det som är nytt med dagensläsning är att jag faktiskt kunde hoppa över visa delar och kapitel. Jag har alltid svårt med det, vill gärna läsa allt och skriva av massa citat (jag är en citat nörd!)
Men nu var det så att denna bok är på engelska och jag är inte riktigt jättebra på det, så därför var det lättare att bara skippa det som jag tyckte verkade vara sådär, inte intressant.
Annars brukar jag nämligen läsa det med...och det tar tid...massa tid!
3 timmar och 3 a4a sidor så är jag klar med den boken. Hurra! =O)

Kul med kommentarer!
Tack så mycket alla som orkar ta sig tid att lämna, det gör det roligare med bloggandet, även om det är skönt att "skriva av sig".

pinglan: Vad roligt! Jag ska också bli lärare mot yngre åldrar och nu till jul skriva ett arbete. Som förhoppningsvis blir det sista på min lärarutbildning... Tänker skriva om tecken-kommunikation på något sätt har jag tänkt mig. Vad skriver du?

Ella: Jag föreslog blocket för min sambo. Men han är en aningens lite för teknisk och övertalande för att jag skulle lyckas få igenom en ny tjockistv. Men jag ska försöka igen med ditt argument med en tillfälling framtill jul -SMART, som alltid! ;O)

Funderade på varför jag skulle gå in och skriva ett till blogginlägg.*hm*

JO, jag behöver idéer och tänkte fråga er som läser min blogg!
Det är så att jag ska (som jag kanske nämnt tidigare) ha lite teckenkurs och nu funderar jag på om DU har någon barnsång, som dina barn/du själv arbetar med i barngrupp/helt enkelt bara gillar och som du skulle kunna tipsa mig om, som jag skulle kunna ta ut tecken i och lära ut?
Behöver lite fräscha idéer och som förhoppningsvis underbara ungar tycker om =O)

Men nu, när ju klockan redan fem och jag ska ta mig ut i köket för att diska.
GOD FREDAG! =O)

1 kommentar:

  1. Hoppas det löser sig med tvn :) Det bör väl finnas en hel del plasma tv apparater också ute till försäljning nu när alla vill ha Lcdtv. Jag och min kurskamrat skriver om barn i behov av särskilt stöd och hamnar lite på socioemotionella svårigheter.Riktigt intressant område :) Är dock lite stressad nu då det ska in en hel vecka tidigare än vi trodde, så nu är det bara att skriva så fingrarna glöder. Förresten, strunta nu i hur veckan varit och vakna upp som en viktväktare :)

    SvaraRadera