måndag 18 oktober 2010

Det vanliga i bloggen?

Först och främst
GRATTIS FINA SYSTER T TILL KÖRKORTET!!! HURRA, HURRA, HURRA, VAD DU ÄR BRA!!!

Skola
I fredags blev jag TOKGLAD! (ursäkta Johanna, att jag skrek dig rakt i örat när vi pratade i telefon.) för jag fick tillbaka min uppsats från förra kursen och fick ett B på den!
Ett B!
Jag blev själaglad och är fortfarande väldigt stolt över det.
När jag loggar in på mina studier på universitetet så blir jag faktiskt glad.
Jag har slitit i tre och ett halvt år, och jag har faktiskt bra betyg i ämnena jag läst.
Det är klart att jag inte har bra på allt, men jag är nöjd.
Jag kommer stolt att kunna lämna över kopior på min examen då jag söker arbete.
Nu är det alltså, förhoppningsvis, bara en kurs och slutliga uppsatsen kvar.
  • Jag är nervös
  • Jag är glad
  • Men jag är så himla trött också
Annat
Idag fick jag även ett mail att jag vunnit en tävling på en blogg, tävlingen gick ut på att lämna vad man tycker är ett perfekt mellanmål och sen skulle bloggerskan lotta bland alla som lämnat ett bidrag.
Jag lämnade fruktsallad och mitt namn blev draget!
Jag vann en tallriksmodellstallrik, kommer fota och även lägga upp en länk (när jag nu lär mig det) där man kan köpa denna tallrik.

Vikt
Kosten är fortfarande inte i fas för mig, men jag känner det iallafall som jag började i rätt steg med motionen förra veckan.
Hela helgen har jag faktiskt tagit mig ut på frostiga morgonpromenader innan jobbet och i fredags blev det en riktig långkörare med underbara Johanna i öronen =O)
och simningen såklart, i torsdags.
Det gav nog faktiskt lite resultat idag på vågen! =O)

Invägning: 73,0
Resultat denna vecka (nr5): -0,4kg
Totalt: -0,8kg
Målvikt: 67

Frågan är ju bara, vilket resultat det givit om jag skött matintaget också?
Men det är väl det som är den stora utmaningen för mig...
Jag har fortfarande inte hittat vad jag ska hitta på för att nå mitt mål innan nyår, så jag lämnar den punkten öppen till att jag hittar något, men fortsätter rapportera min vikt.

Dagens lista
Idag borde jag även ta tag i och förbereda mina kommande kurstillfällen med tecken.
Har planer på att fylla en pärm och göra lite material.
Jag borde även ta och gå ut på en lång promenad.
Ska försöka hinna med de båda sakerna, men först tänker jag nog ta en till power nap.
Är fortfarande väldigt trött.
Men först njuta av att se en repris av Dereks frieri till Meredith i Greys anatomi *lovely*

Hur tankar du dig med energi?

1 kommentar:

  1. Du e ju grym,du går ju ändå ner sakta men säkert,själv står jag still :( men har bara mig själv att skylla på.
    Jag har köpt ChiSan för att försöka bli lite piggare men vette sjutton om det hjälpt :o så bara att hoppas att den hjälper snart ;)

    SvaraRadera