söndag 3 oktober 2010

Helgen i korta drag och tja, blandad röra? ;O)

I fredags hade jag vänner här som jag arbetade med i somras och det var riktigt trevligt =O)
Dock kände jag att det var något skumt på gång med mig innan de kom.

När lördagen kom, så började det där skumma bråka mera.
Och när vi haft en riktig härlig dag tillsammans, jag och fina sambon så var det bara att konstatera.

Jag har blivit sjuk *blä*

Halsen och snoken är det som bråkar och jag mår riktigt pyton.
Nyser hela tiden, och det beror inte på damm för här hemma är det verkligen superstädat eftersom jag haft gäster =O)
Utan det är något virus eller bakterie, eller helt enkelt något elände!

Jag vet att det SÄKERT beror på för att jag äntligen har börjat träna, är väldigt stressad inför den här hösten och allt som ska göras...
Sen hjälper det ju inte att man har tankar hullerombuller inom sig heller.
Det bästa är ju egentligen att ta tag i det hela och bara få det ur världen,
men skolarbetet är hopplöst- jag har ingen motivation och ser inte fram emot den här kursen av olika skäl...
Och på den privata kaos biten så är det faktiskt inget jag kan göra åt den saken, för den saken ligger inte på mig.
Det är inte mig det hänger på så att säga, jag har klargjort och bollen är i ett annat hörn av spelplanen så att säga.
Men det hindrar ju inte att det spökar hos mig..ständigt.

Men låt oss iallafall avsluta detta, en aning röriga inlägg med tre positiva saker:

Två grattis till födelsedagsbarnen denna helg,
Turkas J igår -hoppas din födelsedag var fantastisk! Grattis i efterskott!
och grattis till min Mormor (som inte läser min blogg men) som fyller år idag!

I torsdags var jag på en föreläsning av Bo Sundblad och jag måste säga att jag tycker han är en fantastisk föreläsare, ironin över bedömning och betygsättandet vi har i Sverige, och det var fantastiskt!
Att få det ur ett sådant perspektiv!
Han var så levande, beskrivande, gestaltande och rolig i ett ämne som verkligen berör oss som ska bli lärare att det, det var så jäkla bra helt enkelt!
OCH jag tror att detta var en av de bästa jag varit med om under hela min tid på lärarutbildningen, och de är tyvärr inte alltför många.
MER bra föreläsningar önskas! =O)

Till sist bör jag väl nämna att jag idag måste böta 50kr då det gäller Läskiga läsken,
då jag är sjuk är det väldigt svårt att stå emot och vara principfast.
Helgens konsumtion blir alltså 1,88 liter. Men i jämförelse med hur det brukade vara med min läskkonsumentation är detta fortfarande VÄLDIGT bra ;O)

Hoppas DU har en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar