måndag 25 oktober 2010

Summa kardemumma kanske?

Vikt
Invägning: 74,4
Resultat denna vecka (nr6): +1,4kg
Totalt: 0kg
Målvikt: 67

Det är ju inte så kul att skriva detta.
Att jag gått upp allt igen som jag pendlat upp o ned mellan.
Men i mitt mål så har jag ju satt upp att jag skulle väga mig varje vecka.

Jag har haft en riktig tankeställare när det gäller min vikt, som ni som läser säkert redan vet.
En väldigt fin vän till mig håller också på att gå ner i vikt och har skrivit mycket reflekterande om det hela.
Om varför hon kommer till en platå och hur man ska komma vidare, om man ska komma vidare.
En tanke som hon skrev som har fastnat hos mig är Varför och för vem man vill gå ner i vikt och just att hitta fokus och motivation igen så man inte gör sig själv besviken om och om igen.

Just nu känner jag att jag är taggad och att jag SKA fixa det här.
Fast det har jag känt flera måndagar och jag har startat om FLERA flera gånger, så varför blir denna gång annorlunda? viskar en liten jäkel från min axel.

Jag lovar mig själv att jag ska, det är skillnaden denna gång.
Jag har bestämt mig flera gånger förr och börjat och så har jag pendlat massor.
Men skillnaden denna gång är att jag LOVAR.
Och mitt bästa vapen är att jag ska föra matdagbok igen...S
å länge jag dokumenterar så överäter jag inte, det är ett faktum då jag ser tillbaka på mig själv och maten.

Skolan
Hade muntlig tenta idag. Det kändes sådär och återigen sitter man och jämför sig med de andra.
Speciellt då jag ser att vår lärare antecknar då de andra pratar och skriver i olika rutor på ett väldigt strukturerat papper, men i mina rutor är det tomt.
kommer jag inte bli godkänd på den muntliga tentan? Vad händer då? Jag har gjort uppgiften och jag brinner verkligen för mitt projekt, ser hon inte det? Gills inte det?
Varför ska jag alltid jämföra mig med andra?!
Varför kan jag inte vara nöjd med det jag presterar/presterat och faktiskt ge mig själv beröm och vara stolt över mig själv? Varför alltid detta kritiserande mot mig själv?
Få dagar kvar att göra den skriftliga avslutande delen och plötsligt är det time för Examensarbetet, den stora uppsatsen och jag känner mig rädd och nervös.
Fjärilarna i magen har muterat till dinosaurier.

Motion
Förra veckan simmade jag två gånger, och det var så fantastiskt skönt.
Idag var tanken att jag skulle ta och gå på ett Friskis pass med syster T, men planen fick ändras -var tvungen att ta tvättiden istället.
Förhoppningsvis blir det gympa imorgon och så ska jag klämma in ett simpass under veckan.
Det känns bra faktiskt! =O)

Avslutningsvis
Det är spännande när man får en avi att man ska hämta ett paket på posten fastän man inte har beställt något alls...Jag undrar så vad det kan vara.

Och ris,ris,ris till Radiotjänsten i Kiruna som trakasserar mig!
De har ringt mig säkert 4gånger de senaste tre månaderna. Jag har vänligt berättat att min sambo betalar licensen så jag gör inte det- vi har ju samma tv!
Idag sa jag till och med inget ont menat till just dig (hon som ringde samtalet) men nu får ni faktiskt sluta ringa mig.
Hon menade på att det finns inga "samboanteckningar som de kan göra" men jag menar att vi har ju samma adress så då borde de väl kunna kolla det? ELLER att de antecknar att de ringt mig?!
Tyvärr hann jag inte få något svar på detta, samtalet bröts.

Sen vill jag försöka vända trenden och sluta med lite positiva rader:
Jag har börjat läsa fler bloggar och jag vill bara säga att jag blir väldigt glad av att jag hittat så intressanta och fina bloggar att följa. Det är roligt att läsa om andra människors tankar, liv, idéer och så. Och få inspiration och energi av andra människor, i like it, tack!

Ja, det var väl allt en måndag som denna.
Nu är det tvätteriet som kallar! =O)
Börjar din måndag bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar