onsdag 20 oktober 2010

What a feeling!

WHAT A FEELING! **sjunger falskt och högt inombords**
Jag har nu haft min första kurs i teckenspråk och jag känner bara, WHAT A FEELING!
Det är så fantastiskt med taggad personal som vill lära sig tecken för barnen och sin egen skull,
och tecken är så fantastiskt bra!
I LOVE TECKEN!
Och jag älskar att lära ut tecken.
KOMMUNIKATION är det jag älskar helt enkelt!
Jag hoppas mina "elever"/kollegor" har upplevt dagens första pass lika bra som mig.
Jag LÄNGTAR till nästa onsdag!!! =O)

När jag blir klar lärare ska jag arbeta aktivt med tecken.
Tänk att hyra ut sig själv, att ha kurser i tecken -det skulle vara nice.
För dessutom är det SÅ ROLIGT!

Ja, nu har jag verkligen fått en energikick!

Däremot var det inte lika roligt i simhallen.
Jisses vad det var många som ville motionsimma, så det blev mest kösimma, omkörning och allmänt stress simmande istället...
Trots ljus och lugn musik så måste jag säga att det är 1000gånger bättre dagtid med stojiga klasser!
Men då vet jag det till nästa gång =O)
Avklarade iaf en kilometer och det tog 35minuter.
Det känns skönt i kroppen, men gör lite ont i foten.

Nu sitter jag och funderar på att ta en smörgås?
Jag försökte mätta mig med två päron, men det fungerade inte så bra. Kan bero på att jag åt en tidig middag?
Men jag tror snarare att det är något skumt på gång när det gäller mig och ätandet...
Det känns som att jag småäter, alldeles för mycket och ofta och inte kan stoppa mig själv riktigt...
Jag måste få ordning på kosten och hitta tillbaka till någon rutin.
Och jag måste hitta en plan för att nå mitt mål till nästa år.

Pia: Chi san fungerade för mig då jag bodde uppåt i landet och befann mig i en trötthetssvacka. Men det var GRYMT äckligt. Kanske borde jag prova det igen jag med?
Fast jag misstänker för att få bukt på min trötthet så är lösningen att öka min motion.

Men nu, nu ska jag titta på bones innan jag smiter iväg in i köket och tar mig en smörgås.
Sen är det Grey's anatomy!

Hoppas DU njutit av denna onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar