tisdag 12 oktober 2010

Svacka och födelsemärke på tårna?

Gällande vikten och viktväkteriet så är det verkligen en svacka.
Jag tänkte mig, nya friska tag i måndags, men nu när det är tisdag så inser jag redan att det är något som inte stämmer.
Jag tror tyvärr inte viktväktarna är min grej längre.
Orkar helt enkelt inte.
Men vad kan jag då konstatera?
Jag vill verkligen, men har inget att sätta in...
Tror jag att det kommer lösa sig ändå? Att det ska bara "ske" på något mirakulöst sätt?
Jag vet faktiskt inte.
Men jag vet att nu är det tredje(?) omstarten med viktväktarna för mig som jag fallerar, alltså kan jag klokt konstatera att det nog inte är den vägen jag ska gå för att nå min målvikt.
Jag mår inte bra av att låta mig själv misslyckas gång på gång.
Jag måste fundera lite och se vad jag beslutar mig för.
Mitt mål är fortfarande att nå min målvikt innan året är slut, nu gäller det bara att ta sig en riktig funderare HUR jag ska ta mig dit.

johanna: Ja, inte nog med att det är foten, som du påpekar, som vanligt som jag gör illa -det är till och med den gamla vanliga foten också. ALLTID höger!

Idag har jag konstaterat att det är plågsamt med skor.
Och när jag kom hem efter praktiken konstaterar jag att det ser ut som att jag fått ett födelsemärke mellan och på lilltån och ringtån.
En schyst bula på ringtån räcker ut tungan åt mig också.
Detta i sin tur gör att jag blir begränsad.
Och det gör ofantligt ont.
Nedslagen funderade jag hur jag skulle berätta nyheten till min syster T, det skulle nämligen innebära att det blir vecka2 som jag ställer in träningen och det väckte en rädsla hos mig att jag ska tappa det underbara träning/motionsflytet som vi byggt upp.
MEN då fick jag den ljusa idéen att vi skulle kunna simma, eller vattengympa skulle ju vara något! Och bäst av allt just nu, INGA SKOR! ;O)
Sagt och gjort, nu har vi beslutat att ta oss en simtur på torsdag- det ser jag fram emot! =O)

Ja, så ska jag väl printa ett par rader om skolan också...
Just nu är det fortfarande mer eller mindre panik över att jag inte orkar ta tag i skolarbetet och att examinationen i denna kurs snart ska vara inne.
Mitt fokus ligger lite för långt fram i framtiden, jag tänker mest på jobb.
Tittar på annonser och läser om olika pedagogiska arbeten som ligger ute just nu.
Mest roligt är ändå att i två annonser jag läst står det under "Är du den vi söker?"
"Rätt person får bra lön".
Vad tycker du om den?
Får fel person en dålig lön?
Vill man anställa någon som man inte tycker är rätt?

Men som sagt, jag borde ha mer fokus på min utbildning än jobb än vad jag har just nu.

Mer var det inte att orda om, just nu, så det är väl bara till att heja på Sverige i fotbollen ;O)
Hoppas DU har en fin tisdag!

1 kommentar:

  1. Du,det där trollspöt har jag tyvärr inte hittat än,men lovar att hojta till om jag gör det ;)
    Jag vet EXAKT vad du pratar om,den där hopplösa och misslyckade känslan,som bara gör saken ännu värre.Jag fattar heller inte vart min motivation tagit vägen..? Hur kan man hitta ny inspiration? gah,jag blir tokig på mig själv och inte blir det bättre när man i tankarna hela tiden säger till sig själv "du e usel Pia,borde ha kommit igång för 100 år sen,finns inga ursäkter" men när orken och lusten bara tryter :( men vill och borde ändå!!!!
    Så Li,du är inte ensam i den "viktbåten" ;) och jag tror att det finns fler än du och jag.
    Jag har planerat i min hjärna att jag ska åka till gymmet på måndag,så nu eller aldrig känns som ;) för min del!

    SvaraRadera