onsdag 20 oktober 2010

Skola, Tecken och en liten mini-lista

Skola
Idag har jag haft min sista dag på praktiken.
Jag är tacksam att jag fått möta så fina pedagoger, assistenter och barn.
Speciellt tacksam är jag för att min handledare är en så inspirerande pedagog och att hon lärt och visat mig på ett arbetssätt som jag hoppas kunna använda mig av i framtiden.
Det känns lite märkligt, sista praktiken. (dvs om jag nu inte måste läsa in 30poäng till i vår)
Nu är det examinationsarbetet för denna kurs och sen dags för uppsats.
TÄNK att jag är så nära klar...
Varje dag är jag inne på arbetsförmedlingen och jag drömmer mig lätt bort om att få bli "vuxen" som jag kallar det.
Att få bli världens bästa "Lek o lärtant", att göra en undervisning som barnen tycker gör skoltiden magisk och att få en lön.
Det är så jag ser på lärarrollen.
Att få lön är något speciellt, jag har ju jobbat extra och sommarjobbat, men just att få lön varje månad och att ha fasta arbetstider...
Det kanske inte låter så spännande och efterlängtansvärt, men för mig är det verkligen det.
Efter nästan 7års studier!!!
Men som sagt, det är en bit kvar.
Det är mycket fokus kring skola nu känner jag =O)

Tecken
Snart är det dags för mig att bege mig till teckenkursen.
Jag har lite fjärilar i magen och jag har en del material att arbeta med och göra iordning.
Det ska bli så fantastiskt ROLIGT! Jag är så taggad och laddad!
Jag hoppas jag lever upp till förväntningarna och att de kommer att gilla mina planer, den största fjärilen är just att de inte ska tycka mitt upplägg är bra eller att det inte blir nytt och utmanande.
Men å andra sidan är det svårt att göra en fortsättningskurs då man inte haft grunden.
Och det gäller väl att ta och diskutera vad man vill och har för önskemål.

Mini-lista,
Nu närmast, ska jag ringa min fina vän Askurum M och prata lite-det var alldeles förlängesen som vi tjitchattade och det är på tiden =O)
Sen är det materialet som ska fixas och köket.
Det ser ut som ett minfält sen jag fixade fika med mig till sista dagen och så ska jag packa träningsväskan!
Ikväll efter kursen tänker jag nämligen unna mig själv att åka till simhallen.

Vet ni, nu är vi mitt i veckan och snart är det helg! =O)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar