söndag 16 maj 2010

Vart tog helgen vägen?

Ja, vi var ju långlediga nyss!
Och det har varit så kallade "Snabba bud i mellerud" som jag (med flera) brukar säga.

Min pappas fru fyllde år igår, grattis i efterskott, på dagen och i förskott =O)
Vi åkte dit på god middag och trevligt sällskap i torsdags.
Lyckades dessutom övertala min syster J på en promenad med massa bubblande.
Synd att promenaden blev så kort, känns som det var så längesen det bara var hon o jag...
Hoppas vi får tillfälle till att träffas igen snart och då kanske ta det där partiet Alfapet som aldrig avslutades?

Träffade mina underbara syskonbarn också =O)
Försökte övertala systerson L, på 11år, att han faktiskt skulle ha en vanlig skoldag i fredags med mig, då han var ledig. Han tyckte nog att jag var knäpp MEN till min stora glädje så cyklade han med mig på min joggingrunda, tack snälla L -farten var rätt snabb, tills kedjan hoppade av.
Då blev det lugnare jogging till morfars jobb (men fick iallafall ihop min tur på nästan 20minuter) och köpte "något spelkortsgubbe" som han samlar på, som "MVG i idrotten" till L =O)
Måste säga att det var den trevligaste kassörskan i Sherwood som stod och strålade där inne, det var ju Pillerill! =O)

Min systerson M har dessutom lärt sig att cykla, utan stödhjul, duktiga han!
Jag måste erkänna att jag fick mig ett gott skratt då vi åkte upp dit för att säga hejdå innan vi for hem. 4år också cyklade han i full karriär, RÄTT IN I EN DÖRR till ett låååångt förrådd.
Det blev skratt för han vänder sig om (ansiktet kvar på väggen och dörren) och säger glatt
"Jag sladda"
Sen cyklade han runt och kom framtill oss och säger skrattande
"Jag cyklade in i väggen"
Jag har sagt det förr här på bloggen, men det tåls att upprepas:
BARN är FANTASTISKA!

Fredagen fortsatt med en lunch med AskuruM, stackars övriga i lunchsällskapet, vi var nog lite mycket insnöade på att vi snart ska åka. SNART ska ÅKA! =O)
Tre veckor kvar AskuruM, 21 dagar...

Så skjutsade min fina sambo mig till jobbet.
Och jag jobbade resten av helgen på mitt HÄRLIGA jobb =O)
Tufft var det dock med godisförbud (även om jag ätit både glass o desserte-TUR att jag inte tog stopp på det området också...) och extra tufft imorse när jag pallrade mig upp INNAN jag började för att ta veckans sista springtur.
Det blev ungefär 17minuter och skavsår.
Men jag gjorde mina tre pass denna vecka! =O)

Själva viktväktarräknandet gick inte bra, det har överskridits och inte räknats. Glass kan också vara en fiende, som godiset...
Så hur det går på vågen imorgon, det återstår att se...

Läsken.
Har det druckits av...Men jag vågar nog vara lite modig och påstå att jag inte druckit lika mycket som vanligt, och kommande vecka ska jag anteckna hur mycket jag dricker...
för att sen minska..
kanske...
om jag kan...
orkar...
det är ju så gott...
läsk...*mmm*

Men nu ska jag skratta lite gott åt "The big bang theory", har ni sett den?
På kanal 5, faktiskt väldigt rolig =O)

Ja, det var väl sammanfattningsvis slutet på denna vecka,
Ny vecka imorgon =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar