måndag 31 maj 2010

Helgen i korta drag

Fredag
Ja,det vart mys med min fina sambo.
Vi beställde pizza, tyvärr så blandade de ihop beställningarna så jag fick fel pizza =O(
Jag vart så besviken, men sambon sa att jag fick ta av hans pizza istället, snälla han, för jag var inte sugen på köttfärspizza.
Så ska det låta och massa kärlek, den perfekta fredagen *ler*

Lördag
Dags att ta sista springturen för veckan, men denna gången när jag kom hem så gjorde det så ont uppe där benet börjar...vet inte hur jag ska förklara bättre.
Det gör fortfarande väldigt ont, speciellt när jag går...
Jag misstänker att jag sträckt mig...
Det bådar inte så bra inför veckans tre springpass....
Så packade jag ihop mig och började resan hemåt Sherwood.
Mamma hade lagat mat och vi åt, innan partajet började.
Förfest och iväg till grannbyn där vi dansade till Steven hela kvällen och natten!
Underbara han! =O)
Däremot var det mindre underbart att en gubbe bjöd upp mig på bugg, jag sa åt honom att jag kan INTE bugga och jag är inget vidare på att "dansa två" men Nejdå, han skulle minsann bugga.
Mycket snurrande blev det. Tills han tappade mig så jag ramlade på knäna.
Resultatet är ett rött sår på vänster knä och stort blåmärke på högra.
Om du buggar med någon är det väl meningen att du ska hålla i personen som du snurrar iväg?!

Söndag
Bjöd mor på morsdagslunch, hon har redan fått sin present (en kombinerad födelsedagspresent och morsdagpresent, en ny trådlös hemtelefon) och efter det knallade jag upp till min systerson M och syrrans kille (syrran J jobbade å var inte hemma).
Min underbara söta lilla M! Full med prickar.
Han har vattenkoppar.
Syster J berätta att han hade duschat och sen när J hjälpte honom att torka sig torr med badlakanet hade han sagt att "Mamma, prickarna gick inte bort"
Smarta lilla sötnosen, klart att prickarna borde gå bort när man duschar , eller hur? =O)
gick jag till farsgubben och vi åkte hem till dem.
Hans fru Y fick en kokbok av oss (mig och syrrorna) i morsdagpresent och sen åkte vi till farmor.
Det var så längesen jag träffade farmor och det var jättetrevligt.
Farmor bjöd på jättegod mat och massa fika.
Sen
åkte jag hemåt och var framme på kvällskvisten.
Mötte min sambo precis när han kom hem från sina föräldrar.
Och jag bara log.
När jag ser honom, blir jag varm i kroppen och jag kan inte sluta le.
Min kärlek.

Måndag
Tog sovmorgon idag.
Klev upp vid nio och har suttit vid datorn och surfat och teven sen dess, med frukost, idag lyxa jag till det och åt mjukt bröd med ost =O)
Veckans vikt 72,7 (ner 0,7 sen förra veckan)
Hade jag inte levt på "må-bra-kontot" i helgen hade det nog blivit lite till ner, men jag är nöjd.

Idag
är planen att skriva ett matschema för veckan och skriva klart mitt arbete som ska in på fredag.
Sista arbetet innan sommarlovet!
Och vilken start det blir på sommarlovet!
En vecka på Djerba med AskuruM, nu är det bara 6dagar kvar.
6 dagar!!!

Hoppas DU får en fin start på veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar