tisdag 11 maj 2010

Rassel,rassel

Så tittade jag dit, för när det rasslar brukar det vara svarta fåglar på marken som skräms men nej, det var EN ORM ORM ORM!
Lång, grågrön såg den ut att vara och snabb och sa jag äcklig?!?!?!
Kanske var det därför som spåret gick en minut snabbare än sist (tror iochförsig det var för att idag var det inte lika mycket motvind)
Hade jag haft en pulsklocka så lovar jag att pulsen att hade skjutit i höjden! **blä**
och jag vände nästan och tänkte att det vore legitimt, men fick skaka av mig och säga till mig själv "VAR INTE LÖJLIG NU"
Men hela springturen var förstörd!
Jag tänkte mest och hela tiden på ormar och varje kvist var en orm, sa jag blä?

Men
Utmaning T:s första springpass är avklarat,
20 situps
20armhävningar för dagen, är också avklarade.
Är det någon som vet föresten om det är "bäst" att göra situps o armhävningar innan springande eller efter? Vad är effekt och verkan så att säga?

Nu
sitter jag med mer limevatten, en morot och en halv paprika.
Ska eftersvettas lite innan jag hoppar in i duschen och sen börjar baka =O)
Kanske tuggummi är en bra idé att ha i munnen då man bakar?
Om jag klarar att hålla fingrarna i styr under bakningen ska jag belöna mig själv med en passionsfrukt efteråt...

AskuruM, 26dagar kvar!!! =O)

2 kommentarer:

  1. SV: Ja, det är riktigt läskigt! Man blir som en helt annan människa..

    SvaraRadera
  2. Läskigt med ormen. Ormar är det värsta som finns! BLÄ..

    Tror förresten att Situps och a rmhävningar är bäst att göra efter springrundan.. Vet inte varför men jag tror det :P Känns som att man är mer uppe i varv då och då kanske också orkar mer.

    SvaraRadera