onsdag 12 maj 2010

Pinsamt

Ja, en smula pinsamt är det att erkänna att jag vinklat persienerna och tittar på tv.
Jag borde vara ute och gå eller något.
Men jag orkar inte.
Kom hem vid halvfyra och kände bara (då jag varit ute med pappersinsamling och kompost) att musten gick ur mig. Och så har jag lite pannknack igen,där inne *pekar på huvudet*
Då är det rätt skönt att bara sitta i soffan och inte göra någonting.

Skolan
Dagen idag bestod av en föreläsning och sitta på refen och läsa i en kursbok. Jag läste i över en timme, skrev litegrann men om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte riktigt vad boken har att göra på denna kurslitteraturlista...
Uppgiften i denna del, sammanfattningsvis, är att göra ett åtgärdsprogram eller iup (individuell utvecklingsplan) till en fiktiv elev, och givetvis knyta an till hur mycket litteratur som helst och möjligt.
Boken jag läste nu var rätt tung att läsa och ganska tråkig.
Ett tag höll jag på att nicka till-vilket iochförsig är vanligt förekommande i referensdelen ;O)
Boken handlade i korta drag om ett projekt som författaren gjort i olika skolformer och dess utfall, samt intervjuer med elever och personal, och om att samarbeta.
Svårt att se hur den hör ihop... Men jag ska väl försöka klämma in den på något tjusigt sätt ;O)

Läsk
Jo, min fina syster T kom in till mig idag och vi lunchade.
Drack en 33cl cola zero till maten och det var så gott att ni anar inte...
Nu när jag kom hem så stod läsken där inne igen..
Tänkte lite på det AskuruM sa när vi pratade om detta "beroende", att jag kanske skulle dricka varannan vatten och varannan läsk så drar jag ändå ner på drickandet...
Med tanke på det, så tog jag lite limevatten istället..
Det smakade bittert, och äckligt idag så jag antar att det tagit "FÖR MYCKET" smak av limeskalet.
Blandade lite fun light istället som jag har här...
Men tyvärr är det inte så gott...Och det är ju för att jag vill ha läsk...
Jag vill ha läsk! *suck*
Och då sitter jag här istället och försöker ta mig igenom cravingen...
Jag ska dra ner på läsken och jag ska inte dricka så mycket läsk.
DET SKA GÅ!
Men det kommer som sagt få ta tid, och ske i små, små steg...
Roligt att få så mycket kommentarer av er! Tack!
Och lite skönt fast tråkigt att många känner igen sig i läsksyndromet.
Vad ska vi göra?
Förslaget (från Pia) att man kanske bara ska dricka läsk på helgen som lite lyx är ju en idé och det gjorde jag förr, men ganska snart så släppte jag det och blev "heltidskonsument" igen..
Just att jag tappar det och sen tappar kontrollen helt.
Jag vet inte, jag blir galen! *skrattar*
Pepsi max ropar på mig igen, fast idag har jag ju druckit lite läsk så varför blir jag då aldrig nöjd? *suck*
Och Turkas J, du kan inte uttala dig i denna fråga har jag sagt, för du tycker ju inte om läsk! ;O)

Iallafall blev det än mer läskigt på lunchen..
Syster T röker ju *fyfy* och en gång i tiden (nu låter det som att jag är hundra år) rökte jag också.
och idag kom ett konstigt behov av att ta en cigarett.
och tankarna vandrade sen till att "jag borde få röka när jag är utomlands, det är ju lite utomlands att sitta med en drink och cigarett, eller hur?"
VAD ÄR DET MED MIG?!
Både läsk och nu cigaretter!
Nej, vet ni vad!
AskuruM om jag, om 25dagar, skulle få för mig att röka där nere så knuffa ner mig i poolen innan jag gör det och säg åt mig att skärpa mig ;O)

Men, lunchen var iallafall trevlig och vi bestämde att försöka kommaiväg för att handla lite sommarkläder tillsammans sen, hon har så bra klädsmak syster T så det ska bli roligt
-om det nu finns pengar till det...Vi får se.

Jises, nu blev det ett sånt där superlångt inlägg igen, jag som inte trodde jag hade något att skriva idag *skrattar*

Hoppas DU har en fin onsdag och ikväll är det Grey's på 5an! =O)

1 kommentar:

  1. Oj vad du skrivit,ser att tangenterna nästan glöder ;)
    Du är duktig som kämpar på så,keep going!Jag kör också men inte så fasligt strikt den sista veckan,men jag kör självklart ändå..jag saknar min träning som jag inte hunnit med som jag brukar,onsdag kör jag på igen..nu kommer det lugna ner sig med jobb för min del :))så då blir det träning och lite mer bloggande ;)
    Mysigt att komma iväg på tjejresa,vart bär det av?
    Själv ska vi absolut försöka att komma iväg,det blir nog runt midsommar eller precis efter,beroende vad vi får tag på :o
    Ha det gott!

    SvaraRadera