måndag 10 maj 2010

Dagensmiddag blev testning av ett nytt recept


Dagens middag blev Kycklingfilé i marinad med couscous

2kycklingfilé

marinad
1msk olja
1msk soja
2msk chilisås med vitlökssmak
svartpeppar och lite vitlökspulver

Tillagning
Blanda ihop marinaden och låt kycklingen ligga i den i ca 30minuter eller längre.
Lägg kycklingen i en ugnssäkerform och låt stå i ugnen i 20-25minuter i 225grader.
Ta ut och kolla så kycklingen inte är rosa.
Koka vatten och häll i couscousen (följ recept på kartongen) blanda i lite gurkmeja för färgen.
Gör en sallad att servera till, i vår sallad hade vi cocktailtomat, gurka, rödgrönsallad och purjolök.

points/port: 4p för kyckling i marinad + 2,5p för 1,5dl kokt couscous=6,5p totalt

OMDÖME:
Min åsikt: Smakade bra och bäst av allt är att kycklingen i princip skötte sig själv i ugnen så jag hann diska. Couscousen tycker jag alltid är svårt att göra, för att jag inte gjort det så ofta. Men sambon han kan göra den mycket bra =O)
Sambon:
Tyckte den var god.

Påminnelse till er som viktväktar!
Jag räknar enligt ett gammalt pointssystem som fanns innan nuvarande pp och innan duovalet.

Mot vattengympan! =O)


1 kommentar: