onsdag 19 maj 2010

Blandad kompott (igen)

Att göra listor
Jag gillar att göra "Att göra listor".
Där skriver jag upp massa saker som jag har tänkt göra under dagen.
Sen kanske jag inte hinner göra allt på listan, men då har jag iallafall det uppskrivet och kan göra det en annan dag.
Plus att det visar att jag faktiskt gör en massa saker om dagen, även om det ibland verkligen inte känns så.
Men vissa dagar måste man bara få göra ingenting för att orka med allting. *filosofen Li* ;O)
FAST roligast är ändå att strycka sakerna =O)

Idag har jag strukit, springa, leta upp Sambons sommartäcke (ett tynre) och lägga in/vika min tvätt =O)
Finns ett par punkter kvar att göra, men just nu bloggar jag (det står inte på listan, det blir ju en hel del annat gjort som inte finns med där också ;O)

Motion

Idag kändes det som att det skulle bli en sån där ingenting dag, för jag var så trött imorse och sov till nio!
Sen gick jag upp och gjorde den där mindre goda frukosten och hamnade framför tv:n och datan en sväng.
Bestämde att jag skulle ut och springa vid ett och när klockan närmade sig ett så kom den dära rösten, "nej,du kan springa imorgon istället...eller senare, du orkar inte nu..." osv -känner ni igen den?
Men jag bråkade tillbaka och klädde på mig träningskläderna och stack iväg.
Det var jobbigt idag, varmt med träningsbyxor och tung luft.
Var verkligen INTE sugen men tog mig runt.
Det rasslade på samma ställe idag som ormen var sist men jag utredde inte denna gång ifall det var en orm eller fågel -jag bara sprang.
Och sprang gjorde jag! Jag vet inte om det var för att det inte var motvind idag, eller om det var för att jag tyckte det var så jobbigt och ville bara att det skulle vara ÖVER men spåret tog 16min idag!
Bästa för i år =O)

Egen komihåg lapp
KÖP ETT PAR SHORTS!
Det känns alltid toppen efteråt, ALLTID!


Sötsug och läsk

Jag har hamnat i en svacka, fixering snarare. Jag är så sugen på allt att jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Som jag planerat pointsen för idag så har jag så jag skulle kunna äta en kaka eller lite glass ikväll om jag vill...
Tankarna just nu är att jag inte känner det som att jag gått/går ner...Jag känner mig lite svullen och inte motiverad. Och det värsta är ifall vågen inte är kompis på måndag, då kommer jag tappa all ork och lust med detta..
Positiva märta!
När det gäller läsk så är det rätt i botten på läskflaskan, dag tre och två liter...
Måndag 4glas, tisdag 3glas, onsdag 1glas (hittills.)
Däremot så tror jag att den räckt längre än vad den brukar, bara för att jag skriver upp det.
Men det kan jag inte veta med säkerhet...
Mitt läskiga läskintag..
Bara skrivandet gör att jag blir mer sugen!

Nu

Vi får se om jag kan stå emot läsksuget.
Som belöning för att jag tog mig ut och runt i spåret hugger jag in på en mango, som jag lovade mig själv att jag skulle få när jag sprungit, och dricker vatten medan jag eftersvettas. **mm**vatten...
nej,det funkar inte så bra...
Sen är det dusch och handla inför middagen, ikväll ska vi äta hemmagjorda hamburgare =O)

Hoppas DU har en fin onsdag,
och vet NI vad? Det är 18dagar kvar tills jag åker till Djerba med AskuruM! =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar