tisdag 18 maj 2010

Är det någon som sett min ork och energi?

Skola
Idag sa min handledare (på praktiken) att det är synd att jag inte är klar i höst för att hon tyckte jag hade varit perfekt för en tjänst som är ledig och att hon skulle ha rekommenderat mig varmt för det jobbet.
*Det är ord jag sparar i hjärtat*
Jag blev så glad, speciellt när de kommer från en så fantastisk och inspirerande pedagog som hon, då kändes det extra bra.

Ska försöka ta fram dem nu när det känns extra tungt.
Det gör det nu, jag är nämligen väldigt skoltrött...
Det är mitt 3år på lärarutbildningen, med teckenspråksstudierna innan är det alltså mitt 6,5år studier..
Jag har ett år kvar och just nu går jag på sparlåga...
Jag är så trött att jag knappt vill vakna på morgonen.
Det är så tungt.
MEN det är lärorikt, det är givande, praktiken är det BÄSTA och jag gör det här för att jag sen faktiskt ska vara en BRA lärare, en inspirerande och motiverande pedagog.
Jag vill vara den där Crazy-tanten som barnen älskar och som kan lära ut på ett lustfyllt sätt, utmanar och ser dessa underbara ungar utveckla sina kunskaper.
Men jag har skrivit det förr, ibland känns det som att vägen är så lång.
Jag vill inte ha pausknappen intryckt, jag vill trycka på play och börja jobba.
Tänk att få en lön och att ha fritid på kvällen istället för skola,skola,skola...
Alla dessa arbeten och oro för betyg...
1 stort arbete kvar innan sommarlov.
I höst är det uppsats och två kurser.
sen är det en 30poängskurs till våren.
1år går fort?

Läsk
Tog ett glas nu till lunchen och konstaterar att jag nu redan druckit över en liter läsk, på två dagar...Jag tyckte igår att jag borde klara att bara dricka två liter på en vecka, men med denna speed så är det inte troligt...Men som sagt, denna vecka ska jag bara dokumentera intaget för att sedan göra en plan för HUR jag ska minska.
Just nu är jag sugen på mera...
Varför blir jag aldrig nöjd?

Utmaning T
Jag ligger efter med armhävningar och situpsen och har inte sprungit något pass än.
Trött, haft ont i huvudet och så rinner det i näsan till och från och lite kligit (är det ett ord?) i ögonen...allergi?Nä,inte jag?
Men ska försöka komma ikapp lite idag...
SÖTSUGET är det värre med. Godiset har gått bra. Det var svårast i helgen.
Det är ju ändå på helgerna då jag brukar äta godis.
Men jag är SÅ sugen på glass, eller på kakorna i frysen. Och det är tisdag.
Kanske har att göra med att jag varit lite slarvig med lunchen, idag blev det ett ägg och mackor (inom pointsbudgeten) för jag orkade inte laga mat. Men jag ska ju skärpa mig denna vecka sa jag, för jag vill ha minus nästa måndag.
SÅ varför det så svårt då?

Är det någon som sett min ork och energi?
Kanske har den redan åkt till Tunisien och väntar på mig i Djerba?
AskuruM, nu är det bara 19dagar kvar!

3 kommentarer:

  1. OOOPS, ha fritid på kvällarna....det e det sista jag har. Har alltid massa jobb att göra hemma tyvärr...söndagkväll e värst!

    Som jag ser det nu så var pluggtiden rena semestern...

    SvaraRadera
  2. du är så duktig gumman fattar inte hur du orkar med skolan så många år men men du hittar snart glöden igen det vet jag och ja du godissuget e på top här men jag tar en morot eller apelsin ist....
    jag har inte tränat men kanske ska göra det i helgen med I om du vet vem jag menar...

    stå ut gumman du klarar allt jag tror på dig
    puss

    SvaraRadera
  3. SV: Jajamän det har jag, en hel del goda recept :) Lax är jättegott.. Jag får ta och laga det imorgon eller så, så lägger jag upp det!

    SvaraRadera