fredag 28 maj 2010

Tandläkare *baha*

Ja,denna fredag startade ju inte på topp.

Jag kommer till tandläkaren, och som vanligt så blir jag inkallad efter tio minuters väntan (tio i åtta, istället för tjugo i åtta)
Vad är det med tandläkare och att inte hålla tiderna?
Där inne konstaterar han att jag bara är inbokad "bara en halvtimme" men att han ska försöka hinna med 2 hål. Ja,men hämta mig tjugo i som bokat så hade det varit 40minuter! (tänkte jag,men sa inget)
Ni kanske minns att jag hade fyra små hål då jag var där för en månad sen?
MEN det visar sig att det inte riktigt är fallet...
Han ger mig bedövning, sprutan är inte kul (och den sitter i fortfarande, ni skulle sett mig försöka äta filen när jag kom hem!)
Han frågade ifall jag ville ha bedövningsalva men jag sa, att jag biter ihop!
Sen sa jag, att det var ju iofs ett dumt ordval ;O)
Men då han håller på så är det PLÖSTLIGT ett jättestort hål och han börjar prata om rotfyllning eller utdragning och jag får panik!
Men så säger han att han lagar den nu och så får vi se ifall det räcker, men det är ett jättestort hål och om jag får problem med den så blir det rotfyllning eller utdragning.
VARFÖR såg han inte det första gången jag var där då? Det var ju en månad sen, och jag menar så fort från litet till STORT kan det väl inte gå? Jag har ju tandtrådat, flourat och borstat...
Dessutom sa han att det inte var jättebråttom att laga hålen men att vi skulle försöka göra det innan sommaren.
Ja,så greja han i munnen och höll på och jag låg och bara bad till Gudarna att det inte skulle vara värre -Räcker det inte med fyra små hål?
Och när jag låg där och bad så började jag tänka på ifall det finns en Gud eller flera?
Och om man verkligen ska be om en sån sak som hål i tänderna?
Ja, så var det klart.
Och då kommer nästa suprise!
Idag blir det 1990kr säger han.
OJ! säger jag
Ja,det blir ju lite dyrare för att det var ett större hål...Det blir ju ca 1000kr per lagning. (förra gången sa han att det skulle bli ca 2800 totalt, för ALLA FYRA!)
Vi ska se hur mycket du är uppe i, ja det är bara 2600 nu så nästa gång kanske det går över 3000 och då blir det halva priset.
VADDÅ BARA?!
Och ska jag bli glad att det kommer över 3000 så det blir halva priset?
Det var bara att le lite forcerat med tårarna nära intill och gå ut och betala.
Nästan 2000kr på en halvtimme!!!

Jag blir så fruktansvärt arg och ledsen.
Arg för att han plötsligt ändrar på det han sagt och det finns ju inget man kan göra åt det...
Ledsen för att det alltid ska gå så mycket pengar till tandläkaren.
Jag har riktiga skittänder!
Jag flourar och borstar men likväl så blir det denna "överraskning" hos tandläkaren varje gång -hål, hål, hål.
Därför det blir en överraskning är just för att jag har aldrig ont eller ilningar.
Så jag anar aldrig, det är bara plånboken som misstänker att det här, det här blir dyrt!
Jag vill väl göra annat för mina pengar än fixa munnen! *suckar*

Fast det är ju inte direkt som man kan sluta gå till tandläkaren.
Även om jag är bra sugen på att skita i det...

Nu närmast är tanken att skriva på uppsatsen, vilket jag inte riktigt känner för...
Nej,denna fredag börjar inte på topp...

1 kommentar:

  1. du verkar gå till en privat tandläkare..
    var det ett år sedan sist du undersöktes, så måste du ha levt väldigt sockersött...man kan inte få ett jättehål om man inte harmdruckit extremt mkt cola energidrycker eller ätit mediciner eller knaprat godis,kakor eller småätit för jämnan om du levt som vanligt skulle jag fundera lite...har du hål varje gång du kommer eller?

    SvaraRadera