torsdag 6 maj 2010

T som i torsdag och Tunisien! =O)

Fortfarande sprudlande glad över att vi bokat resa!
Idag har jag varit så på G att det nästan är skrämmande =O)

I hushållet har följande utförts
sorterat bort gamla kurspapper,
sorterat i bokförsäljarlådan som snart ska läggas ut på blocket,
Städat i "burkskåpet" så att vi ska slippa bli anfallna när vi öppnar det,
diskat en omgång,
varit och handlat inför matlagningen ikväll -det blir härlig Sconespizza **mm**
och så håller jag på att tvätta.
om det finns energi kvar så är planen dammsuga och skura också =O)

Boot Camp 4an
Ja, i tisdags fanns det ingen energi till situps och armhävningar så det har växt endel på det kontot.
Men idag tog jag mig i kragen och "arbetade ikapp".
Kvar att göra idag är alltså 40armhävningar (har alltså gjort 60st redan, 40 för i tisdags och 20 som var kvar sen förra veckan. och har gjort 80situps, stackars magmuskler!)
Måste få vara lite stolt och säga att 20st armhävningar går väldigt bra =O)

Tog mig ut i fina vädret i spåret också, premiär!
Premiär, i motvind och värme. Benen strejka, flåset strejka och någonting i huvudet sa att jag skulle dö och att det var okej att jag gick istället. Men så kom den där andra rösten som sa, Lägg av! du är så överdramatisk och om du går så är det inte för att du inte orkar utan för att du är LAT! så jag tog mig runt, ibland väldigt sakta och ibland lite snabbare, och tillsist var jag framme och tänkte "jag ska aldrig springa igen" medan jag konstatera att denna gång tog det 18min och att jag ska komma ner på 15min som jag gjorde det på förr =O)

Jag är inne på sista veckan av Boot Camp 4an,
3 aktiviteter (plus backe x4 sen förra veckan) och 40st armhävningar o situps x3dagar kvar!

Viktplanen
Det blir ändring i planen.
Jag skrev ju att jag tänkte ta ett break och inte väga mig på ett par veckor, och att jag tänkte lägga det hela på is eller så. För något inlägg sen..
Att jag helt enkelt inte hade rätta motivationen.
MEN nu, nu är jag så laddad!
I och med bokningen av Tunisien tänker jag verkligen ta tag i detta.
Jag har en månad på mig för att bli Fit for tunisien.

Så nu, nu efter Boot camp 4an så kommer Utmaning T (T som i Tunisien)
PÅ måndag kör jag igång.
Jag har redan planerat kommande veckans matsedel,
och utmaningen blir;
Tjugo situps och tjugo armhävningar varje dag
Tre gånger under veckan ska det ut i spåret och springas.
Någon som är sugen på den utmaningen?

Godis
Jag funderar även på att göra ett godisuppehåll, tittade in på en tjejsblogg och hon skulle göra det. Jag hade ju funderingar förr att göra det jag med, men det är lite laddat.
Jag älskar verkligen godis....
Det är så svårt..
Men kanske, kanske att jag skulle ta ett uppehåll framtills att jag och askurum drar till Tunisien?
Det tåls att tänka på. Kanske from måndag och en månad framåt alltså?
Jag återkommer =O)

Men i helgen, då tänker jag ändå äta godis
Fast nu, nu ska jag gå ner i tvättstugan! =O)

31dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar