måndag 17 maj 2010

Testar ett nytt recept och mycket roligt ;O)

Fajitas med strimlad biff och het salsa
4portioner

Ingredienser
500gr lövbiff, strimlad
4 mjuka tortillabröd á 70gr
ruccola sallad och lite gurka

Salsa

1 gul lök, finhackad
4ananasringar, tärnade
1röd chilifrukt, fint strimlad
1tsk olja
2dl krossade tomater
1msk balsamvinäger
2msk honung
salt o peppar
1/2dl gräslök, hackad

Tillagning
1. Fräs lök och chili i olkan. Tillsätt tomater, vinäger och honung. Låt koka ihop under ett par minuter. Smaka av med alt och rör ner gräslöken.
2. Stek köttet hastigt i en het panna. Krydda med salt o peppar. Blanda ner köttet i den varma salsan.
3. Rulla in blandningen i tortillabröd med tillbehör.

Därför ananasen står skrivet i kursivt i receptet, är för att det enda vi hade hemma var persikohalvor så jag hoppade över det.

Points/port: 7

OMDÖME
Jag: Det var okej, men kanske inte en favoritversion av vad man kan göra med lövbiff.
Sambon: Bra. Men kanske att man kan ha lite mer grönsaker till, göra det som en version av tacos.

Viktväktare där ute!
Jag kör ett gammalt system, som inte är duo eller propoints.
Och då kommer jag osökt in på en kommentar jag fått ;O)

Linda:
Jag tror det fanns gröna prickar också? men riktigt så gammalt system är det inte, utan det är att räkna med nuffror. Jag har till exempel att äta för 20p/dag. (man räknade ut det genom första siffran i vikten +ålder +aktivitet om dagen +kön tror jag det var...) Vet du vilket system jag menar?

Hade dessutom fått en annan kommentar,
Annso: Isfolket i film/serie är svårt att föreställa sig. Speciellt eftersom man har målat upp miljöerna i huvudet -det är nog därför filmer/serier av böcker blir så dåliga.. Om man nu inte själv får göra dem ;O)

Roligt med kommentarer!

Roligt var också att få hem en påse med bea som man kan blanda med fraiche (jag får så ont i magen av vanlig bea, det blir antagligen för fett för att brytas ner) nu är ju frågan ifall det var syster J eller hennes boyfriend S som skickade den? För det medföljde inte någon lapp?
TACK iaf =O)

OCH roligt ännu en gång, är att Energiknippet S ringde och vi ska mötas upp senare för en stavpromenad, blev så glad! =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar