onsdag 26 maj 2010

Surtanten på bion, ja det är nog jag!

Jag har alltid haft svårt att hitta bra solglasögon. Idag slog jag till, för jag behöver verkligen ett par -både när man kör bil i solsken och då jag ska åka till Djerba, AskuruM, 11dagar kvar!!!
Syster T sa att hon tyckte jag passade bra i dem, gör jag det eller tycker hon bara om dem för att hon själv har ett par likadana? ;O)

Föresten, Tack syster T för en otroligt fin dag tillsammans!

Vi möttes upp tidigt och spenderade dagen i en galleria. Vi provade kläder,kläder,kläder, åt lunch, provade kläder kläder- ni fattar nog poängen ;O)
Det vart mest provande, men tillsist inhandlades:
3linnen, 1tubtop, 1par shorts, 1par skor och solglasögonen.
Bilder blir det inga, för jag surar lite över att bloggen inte lägger dem som jag vill!
Så tack T och J för 25årspresenten!
(Jag fick 500kr av dem i present förra året, som jag skulle få till en resa, men nu blev pengarna lagda på kläder till resan istället =O)

Sen åt vi glass och bestämde oss för att titta ifall det inte fanns någon tidig film att se.
Det fanns ett par och vi bokade biljetter till "Prince of persian".
VILKET OTROLIGT BRA FILM!!!
Vi hade dessutom popcorn och lite varma chips.
Musiken, miljön och handlingen grep verkligen tag i en...
Men jag blev en surtant på bion.
Vi var där samtidigt som en gymnasieklass...
Jag vet verkligen inte bara ifall man kan kalla dem för det...Den attityden, det livet de förde och ja...De förstörde mycket av och under filmen.
Man får gärna prata under filmen tycker jag, men INTE högt och hela tiden.
Spontan klappa och skratta, men inte göra en "grej" av det...
Det där med "hållkäften" nej "du ska hålla käften"
"jag tar studenten om en vecka, bara så alla vet" skrik och stoj...
Är det lämpligt på en bio?
De förstörde både början och slutet av filmen tyckte vi, mitt i var det väl ganska lugnt...
Nej,jag känner mig verkligen som en surtant..
Men när man betalar för en film och som man verkligen vill se...
Chock nummer 1 var att de hade sina lärare med sig.
Vi frågade sen de ansvariga, vad vi som biobesökare ska göra.
Svaret: Hade de inte sina lärare med sig?
Komma ut och säga till
Men får jag fråga, VEM vill lämna filmen och gå ut och säga till dem så de kommer in och säger till? Och om jag tror att det hjälpt hade jag nog gjort det, kanske...
Lösningen?
Jo, lärarna och några elever kom precis då vi pratade med de som jobbar där så då väljer personalen att gå på dem och berätta att vi lämnat klagomål på dem...
Ja, jag vet inte.
Jag och syrran gick iaf, för vi kände inte för att lägga ner tid och kraft på en gryende konflikt. Vi vet ju inte ens ifall det var just DEM eleverna som betett sig...
Lärdom?
Ja, gå inte på tidig bio?
Eller helt enkelt, hyr film?

Pointsen har inte följts till 100% idag men det var det ändå värt tycker jag.

Imorgon är det time att börja skriva på uppsatsen, måste försöka hitta sista kraften och prestera...Men jag är så trött...Men nu tog jag ju HELA dagen idag till att njuta och ladda lite så då får det bli data och skriva imorgon...

Så ringde kära mor också!
Hon berättade att favorit trubaduren är på gång i grannbyn till Sherwoodskogen.
Första tanken var bara, jag hinner inte, det är så mycket, jag orkar inte...
Men helt plötsligt så börjar det smyga in sig dans i benen och jag tänker att det skulle vara SÅ kul.
Men jag skulle vilja vara lite med sambon också, jag åker ju snart bort en vecka och det känns som att vi inte setts så mycket denna vecka...och jag TROR INTE han är så sugen att åka ut för att lyssna o dansa...Han har vid tidigare tillfälle sagt att han faktiskt har hört honom redan.
Han är INTE lika frälst som vi övriga i familjen! *skrattar*
Men vem vet, jag kanske blir glatt överraskad och han säger Ja men visst ska vi åka och lyssna på honom?!

Hoppas din onsdag varit lika fin som min!

1 kommentar:

  1. ledsen att göra dig besviken syster men jag tror nog sambon säger nej....
    sj ska jag ju jobba annars hade jag följt med...
    tack för en underbar dag puss

    SvaraRadera