måndag 3 maj 2010

Helgen och annat, varning för långt inlägg ;O)

Fredag
Ja,som det förgående korta inlägget antydde så stack vi iväg uppåt landet till goa Turkas J och hennes make "Snyggmats". De bor i delen av Sverige som är känd för röa hästar ;O)
Så resan tog ett tag men snart var vi där.
O'boy vad hon är vacker den gravida turkas, och det strålar om de av väntan på den lille
-som jag VET kommer den 10:e maj (för det har jag gissat, beräknat 13:e maj)
Vi fick en rundtur i byn och träffade den söta och omtalade vovven Frida.
Hon vann verkligen mitt hjärta där hon galopperade fram, eller heter det kanske tölta?
Ni vet när benen förflyttar sig samtidigt (för galopp kan det nog inte kallas, hon sprang inte...)
Sen gjorde vi pizza och hade en riktig myskväll tillsammans.
Måste
erkänna att det är första gången jag protesterat mot maten som skulle bjudas på, det är lite pinsamt, men den där färdiga pizzabottnen degen som finns att köpa smakade verkligen urk då vi gjorde den här hemma förr...
Det blev sconesdeg istället, men fortfarande - en smula pinsamt.
Jag och sambon trivdes väldigt bra i deras soffa och när de gifta paret drog sig tillbaka låg vi kvar och tittade på Snoker. Jises, att man kan tycka det är spännande =O)

Lördag
Vi fick följa med på kryckdragning som är en tradition där uppe. Turkas syster ska gifta sig och då har man kryckdragning grabbarna med brudgummen.
I korta drag så åker de ut ett gäng grabbar i skogen och hugger ner två träd - som jag förstått det så är det olika träd som gäller i olika byar. Dessa fraktas sedan hem och sätts upp vid huset. De ska tydligen vara några meter över nocken. Detta sker med glädje, lite starkare drycker och så bjuds grabbarna på mat. Rolig tradition, men skulle vara bra svårt här i trakterna tror jag med alla höghus*skrattar* Tack för att vi fick följa med! =O)
Fast det var ganska kallt och regnigt, så med blå läppar fick vi ta de giftas bil hem till dem för att ta vår bil och åka och SHOPPA!
Men varför är det alltid så, att då man har presentkort, så finns det ingenting. INGENTING! *suck så tråkigt*
På kvällningen så kom en gammal klasskompis till mig och gemensam bekant till Turkas J med sin kille hem dit, vi var alltså tre par som grillade och myste tillsammans.
Jag skrattade väldigt mycket, och pratade nog ännu mer! Känns som att det var längesen jag skrattade så mycket *ler*
Drack för övrigt ett glas rödvin till maten -och hör och häpna, det var gott!
Månne har jag blivit vuxen? ;O)

Söndag
Kom alldeles för fort och det var dags att bråka om vem som skulle köra hem*skrattar*
Jag gillar inte att köra bil, jag känner mig lite osäker eftersom jag inte kör så ofta och så spänner jag mig för jag är så rädd att jag ska göra något fel och att någon ska ta ifrån mig mitt dyrbara körkort. (Har knappt haft det i ett år)
Sambon menar nog att det därför är extra viktigt att jag kör så jag blir mer säker...
Han har nog rätt. (säg inte att jag sagt det bara;0) )
Man måste ju öva för att lära sig och för att man ska bli bättre.
Körde en bit av vägen men sen fick han ta över och efter det somnade jag i passagerarsätet väldigt snabbt.

Tack för i helgen, den var så himla fin och så trevlig! *love*

Så hur gick det med Boot Camp 4:an förra veckan?
Jo, jag har en eftersläpare till denna vecka -jag hann inte springa backe x4 så den måste göras denna vecka.
Sen ska det väl erkännas att jag faktiskt gjorde 30x2 situps och armhävningar igår här hemma, för det kändes VÄLDIGT fånigt att göra det hemma hos Turkas i lördags.
Tiden har och är det svåraste, att hinna med alla aktiviteter...
MEN det viktigaste är ändå att jag genomför det hela och nu är det sista veckan kvar på Boot Camp 4:an!
Måste säga, att jag är väldigt stolt att erkänna att jag tror jag "ta mig tusan" har fått armmuskler =O)

Så hur har det gått med vikten?
För första gången på, jag vet faktiskt inte hur länge, så har jag inte vägt mig på flera dagar eller idag. Det är så att förra veckan då jag vägde mig så sa vågen "Lo" och det var inte "låg vikt" den syftade på, utan batterierna är dåliga =O)
Nu kanske du som läser tänker, men det är väl bara att byta batterier. och ja, det är det...
Men jag har nu bestämt mig för att göra en ny grej!
För en vecka sen, alltså förra måndagen vägde jag mig och vägde då 73,3.
Och nu, ska jag INTE väga mig förrän om en månad.
Då ska vi se vad vågen visar och hur det har gått.
Och även om jag inte varit i mitt essä denna måndag så ska jag ta tag i kosten och skärpa mig.
Vi, främst JAG, får alltså vänta och se!
=O)

Så, var det väl skolan kvar?
Lämnade in mitt arbete igår i matematikdelen och det känns väldigt nervöst och jobbigt... Men jag har gjort mitt bästa och mer går ju inte att göra, nu ligger det inte på mig längre. Så vi får se hur det hele går.
Samtidigt har en ny kurs börjat, men NU, nu är det bara EN MÅNAD kvar av denna termin!
SÅ kort tid kvar-SKÖNT men så mycket kvar att göra! *GLUP*

Har du orkat läsa hela inlägget?
För idag var det mycket att skriva =O)

Nu är MAJ här, maj börjar på m, precis som Massa Mys!

2 kommentarer:

  1. Hej Li!
    Självklart läste jag hela inlägget :)
    Vilken mysig helg ni haft!

    Tackar för din kram full med vitamin och energi :)

    Jag har gått hos Viktväktarna här i Haninge,men dom stängde förra veckan :( för att Charlie som hade det slutade,buhuuuu..så nu vet jag inte vart jag ska gå,ev på Söder Magnus Ladulåsgatan tror jag att det är,men får se.Den här veckan blev det då ingen vägning då jag inte orkade ta mig in till stan :o får nog bli nästa vecka då,men kör på självklart ändå med viktväkteriet..

    Ha en trevlig fortsatt dag!
    p.s.instämmer på det din sambo sa,övning ger färdighet,så kör så mkt du bara kan d.s.;)

    SvaraRadera
  2. Tack för i helgen! Det var jättekul att ni var här. Jag orkade också läsa hela inlägget, inga problem :)
    Hur långt körde du? Till glasskiosken? ;)
    Hoppas du fick lite glass, glass är ju så gott! Kramar Johanna

    SvaraRadera