måndag 17 maj 2010

Tappa inte sugen!

Klev på vågen imorse och blev likväl besviken.
Veckans vikt: 74,1.
Skaka av och reflektera.
0,1 upp är faktiskt inte något att hänga läpp över,
men därför jag blev så besviken är för att jag faktiskt tror att jag hade gått ner om jag bara hade aktat vad jag stoppat i munnen.
Lärdom?
- Om jag inte tränat så mycket som jag gjorde förra veckan, hade vågen antagligen visat ett större plus
- Om jag hade skött min kost och INTE överstigit/slutat räkna ett par dagar, hade vågen antagligen visat ett större minus

Denna vecka fortsätter utmaning T (tre joggingpass ska avklaras samt armhävningar och situps 20st vardera.)
Jag ska även dokumentera hur mycket läsk jag dricker för att långsamt försöka bryta ner det...
Idag hade jag inte motståndskraft mot mig själv utan har gått lös på 2l cola lighten. Redan 2 glas och sugen på att ta ett till...
Det var en "röst" i huvudet som sa att jag faktiskt bara kunde ta lite läsk till lunchen och att jag var så trött och jag förtjäna läsk (varför förtjänar man läsk?) t.o.m kom en röst med "du gick ju ner förr när du drack läsk, men se nu när du försökte sluta (haha, att minska är inte samma som att sluta, och allvarligt-vart det så mycket minskning?) så...
-vilket bara är LÖJLIGT för jag har ju redan redit ut ovan vad jag tror om veckans resultat...
Men förtjänar jag inte ett glas läsk för att jag städat hemma? ;O)
Läskiga läsken...

Det är 20dagar kvar tills jag ska iväg på tjejresa med AskuruM.

Det är så mycket kvar att göra i skolan och snart får jag besked om förra kursen, vilket gör att jag är lite i obalans -jag blir alltid såhär när jag ska få betyg och...Jag skruvar upp mig och mår lite dåligt helt enkelt...tankar,tankar,tankar...Inte för att man kan göra så mycket, men det är ju den här väntan!!!*blä*

Jag är trött, känner mig lite ur form och ute är det fint väder.
Men jag tvättar och städar hemma så vi får hoppas att det fina vädret håller i sig till imorgon, så kanske jag kan ta en utedag då?

Men nu, nu har tvätten säkert väntat i tio minuter och jag har ett par maskiner kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar