fredag 28 maj 2010

Skola springa helg

Suttit ett par timmar idag med uppsatsen och känner mig rätt nöjd.
Men förra gången jag lämnade in och var nöjd, så blev inte så bra betyg...
Men just nu är sommarlovet så nära och kraften så utsinad...
Dessutom börjar känna det här "jag är så less på mitt arbete" symptomen som kommer när man lagt ner så mycket tid på en text...
Lite ångest över att det bara är fyra och en halv sida.
I uppgiften står det att det ska vara 7-10 men vår lärare sa att det räcker med 5 för henne.
Men som sagt, jag har bara fyra och en halv.

Idétorkan och bristen på veckodagar kvar tvingade jag mig ut i spåret och led...
Halsen kändes skum (och det beror inte på gårdagens springtur då jag svalde ett gäng knott)
Jag skyller på tandläkaren *nickar*
ja, och den dåliga konditionen ;O)
Utmaning T: 2ggr springtur denna vecka avklarade, en kvar...

MEN efteråt när jag gick runt för att varva ner (och stått till svars för en av mina elever på praktiken som skrek över halva skolgården "var har du varit!" ungar=O) ) så kom massa idéer över mig, saker jag skulle kunna ta med i arbetet!
Jag fick ett fånigt leende medan jag för glatta livet skrev ner dem i telefonen (guldfiskminne!)
Det kommer alltid massa idéer när man är ute och rör på sig =O)

SÅ de är nerprintade, men jag vet inte om jag orkar skriva mer idag...
Vi får se =O)

Helgen
Ikväll
blir det mys med fina sambon. Har bestämt (och samlat points till) pizza ikväll, få vara lat och så är det rätt längesen jag åt en av de goda pizzorna från vår pizzeria (vår? nu lät det som att vi ägde en pizzeria!).
Imorgon har jag iallafall beslutat mig för att åka hem till Sherwood.
Vara med min underbara mor och gå ut och lyssna på vår favorittrubadur!
Det ska bli såååå toppen! Dans i benen och glad i kroppen! =O)
Jag hade ju lite samvetskval för ett tag sen, om sambon och att åka iväg.
Jag fick inte med han, det visste jag ju :OP Men han svarade nästan för snabbt nej när jag frågade ifall han blev ledsen om jag åker! *skrattar*
Sen ska jag försöka tigga lunch hos pappa o Y på söndag =O)

Och innan jag vet ordet av, sitter jag med uppsatsen och det är måndag igen.

Hoppas DU får en riktig kanon helg! =O)

2 kommentarer:

  1. Guldfiskminne..ha ha haaaa ja a,då behöver du inte känna dig ensam,för här har du defenitivt en till *räcker upp en arm*,så då bildar vi Guldfisk klubben då ;))

    Pizza,,låter underbart,du gör helt rätt i att unna dig det,jag har också tänkt att jag ska unna mig det snart,men jag tror jag tar det på semestern sen.Har inte ätit en pizza på..jag vet inte när och det är ju såå gott,men när man väl äter den så ska det vara en riktig Pizzeria Pizza,ingen fryst..inte värt alla dom points på något dåligt skit,eller hur,ska det va,så ska det va,en riktig!!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vi kommer garanterat att besöka Dimcai den här gången,känns som man hinner så mkt mer när man är borta 2 veckor.Jag har hört bra om Dimcai mga gånger,så nu är det hög tid att göra ett besök där efter alla gånger i Turkiet.

    Blev det pizza i fredags?
    Själv åt jag mat från Vegabaren i lördags ;)

    SvaraRadera