tisdag 11 maj 2010

Frestelser...












Klarade mig genom bakningen, har aldrig låtit helt bli någonsin tror jag...
Att baka har alltid varit en bra anledning till att äta lite under tiden man bakar, för det gills inte på något sätt...Vilken logik man har...
Iallafall blev det annorlunda denna gång!
Tuggummi och att slänga bunkar och livsfarliga slevar i vattnet på en gång var lösningen!
Till och med när jag fick på fingret så sköljde jag av det,
Även när jag fick på kjolen...fråga mig inte hur *skrattar*
Jag stod emot och tog sedan en bulle efter maten här på kvällen.
För jag hade planerat in den, åt soppa och bröd till lunch- enkom för att kunna njuta av en bulle.
Ska det vara på riktigt denna gång, så ska det
!

Men nu, nu sitter jag här och är sugen på snoddas som finns i kylen.
Fast detta ska packas i burkar till kalaset utan att något tar vägen förbi munnen! *hytter med fingret mot mig själv*

Något annat som jag är toksugen på, är läsk.
Jag har sån cravings (stavas det så? ni vet nog vad jag menar) efter läsk... Limevattnet är inte lika spännande och gott längre, den bluffen gick helt enkelt inte...
Har lite ont i huvudet också, undrar ifall det beror på att jag inte har druckit läsk...
Just nu har jag läsk på hjärnan och ni anar inte...
Jag är så glad att syster T kommer in och äter lunch med mig imorgon efter skolan (och innan jag ska bänka mig på refen och läsa kurslitteratur) för då kan jag dricka läsk till maten!
Hör du också pepsi max ropa på mig från köket?
Om jag är beroende?
Vad tror du efter ett sånt här inlägg och då det bara gått en dag utan läsk?

AskuruM, fortfarande 26dagar kvar! =O)

3 kommentarer:

  1. Ont i huvudet,aj det är bara förnamnet..nu har jag haft det i nga dagar och undrar om jag är på G att bli sjuk :( hoppas hoppas att jag klarar mig.

    Gu vad duktigt att baka utan att smaka på vare sig smet eller precis nybakat,bra gjort!
    Bullen du tog efter middagen var du verkligen värd,har man points kvar,så är det ju okej :) toppen bra det här med Viktväktarna!

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Jag går också på viktväktarna och har alltid varit en stor PepsiMax förbrukare just för att det är pointsfritt. Man får som för sig att man blir mättare när man dricker läsk också. Dock var jag utan i tre veckor och började stoppa vatten i kylen istället. Men nu har jag börjat om igen, men inte alls lika mycket. Så det är inte bara du som är "drickoman". :)

    SvaraRadera
  3. Du är beroende av läsk!! Du borde lära dig att dricka något annat, läsk är inte bra..
    Va duktig du var med bakningen, det hade jag aldrig klarat av kan jag säga! Jag trodde att det var därför man bakade.. just för att man fick smaka under tiden :)
    Jag försökte få ut bebisen den 10e men det gick inte, jag försöker varje dag men bebisen är envis.
    Ha en bra dag! Kramar Johanna

    SvaraRadera