fredag 31 december 2010

Gott nytt år!

Känner mig lite sliten...
Kan bero på att vi var uppe till fem imorse.
Det är ju idag som det är nyårsafton så vad tänkte vi på? =O)
Lite avundsjuk är jag på AskuruM som fortfarande sover.
Jag försökte verkligen somna om när jag vaknade halv nio, men när jag efter funderande och vridande och vändande såg att klockan var nio så gav jag upp.

Efter det har jag läst i boken Blackout av Johanna Hildebrant (hon är en suverän författarinna, men vilken hemsk bok det är!!!).

Hade fått mail av handledaren och så har jag arbetat i två timmar på uppsatsen efter senaste feedbacken...
Ångesten är stor, hur ska detta gå?
Det är ju nu på måndag som jag ska maila den till examinatorn...om jag nu får det för min handledare...
Detta avslut på 2010 kommer bli tufft.
2010 har verkligen varit ett riktigt tufft år för mig på många olika plan och sätt...

Men, nu tänkte jag faktiskt ta och skriva lite om 2011 och då passar det ju bra med en lika bild som förra årets nyår.
Fast denna gång står det ju självklart 2011 på min fina scoutkalender som jag fått i julklapp =O)

SÅ ska jag pränta ner ett par förväntningar och löften månne? =O)




  • Jag ska försöka lära mig äta fisk 2011
  • Jag ska bjuda fina sambon som fyller 30 till Thailand
  • Jag ska springa loppet hemma i Sherwood
  • Jag ska försöka få igång ett regelbundet sparande
  • Jag har bestämt mig för att 2011 ska bli året då jag når min målvikt som jag längtat efter att göra men bara halvdant och utan gnistan försökt ta tag i
Fem ska, försök och bestämt.
Jag tror 2011 kommer bli ett fint och minnesvärt år.
Vad har DU för löften?

Jag önskar att DU får en fantastisk nyårsafton!!!

3 kommentarer:

  1. Gott nytt år på dig!! Hoppas 2011 blir lika fantastiskt som du har tänkt dig! :)

    Vilka bra nyårs löften, lycka till med dom! Själv har jag inga än men kommer nog komma på massor under dagen!

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år! Vad duktig du är som kommit på några löften, jag har inte kommit på ett ända. Hopppas ni får en fin start på det nya året ikväll :)

    SvaraRadera
  3. Haha ja potatistävlingen är något jag och min man började med när vi flyttade till vårt hus. Jag är från landet, verkligen från landet. Han är ifrån staden där vi bor. Jag har en liten vit hink jag sätter en potatis i på våren i hopp om att kunna få äta en god middag med egen potatis. Peter har en blå STOR tunna där han sätter ett gäng potatisar och dopar med konstgödsel och annat för att visa att stadsbor kan bättre än bönder ;) Jag och min vita lilla hink vinner varje år, till Peters förtret ;)

    http://haradso.blogspot.com/2010/05/its-on.html

    SvaraRadera