måndag 13 december 2010

Vad musik berör

SVT 2 är på i bakgrunden och det är snö ute.
Decemberljuset har snart brunnit ner nummer tretton.
Tomtarna i änglaspelet springer av värmen.
Jag har ätit lussekatt och pepparkaka.

Tårögd blev jag när trion Sonja Alden, Sanna Nielsen och Shirley Clamp uppträde på lucian.
Men när Darin sjunger Holy Night då rinner tårarna över.
Vad det är vackert.
Han har verkligen en fantastisk röst (vilket jag redan tyckte när jag fick den dyra mobilräkningen i idolfinalen han var med i)

Jag blir så varm i hjärtat.

Vad jag älskar julen.
Och vad musik berör mig.

Hoppas DU har en fantastiskt lucia.

2 kommentarer:

  1. Oj vi har haft en fantastisk lucia :) Och jag likt som du har suttit och gråtit framför tv inte bara vid lucia utan även under hjältar galan.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Åh va mysigt det lät, ska leta upp nåt luciafirande på internet idag då jag missade det igår! :(

    SvaraRadera