onsdag 8 december 2010

Positiv energi?

Jag måste skriva ett till inlägg och komma in i en bättre stämning med lite positivare energi!

Jobb
Idag pratade jag med min kollega och chef på extrajobbet.
Det kommer bli min sista helg hos och med dem nu, mitt fina arbete... =O(
Det känns jobbigt och tungt...
Men när jag börjar mitt jobb som förskolelärare så kommer jag säkert behöva ha helgerna ledigt för att orka.
Hon känner mig så väl, så hon sa att hon förstår att jag framförallt inte skulle orka eftersom jag alltid går in till 110% på mina arbeten och att hon skulle bli orolig för mig om jag hängde kvar.
Det är tungt att sluta på ett jobb som betyder SÅ mycket för en och som man tycker om så mycket...
Men det positiva är ju ändå att jag lämnar detta för ett nytt, fantastiskt, spännande och utmanande jobb!

Ikväll har jag sista teckenkursen och det känns lite tråkigt, men jag har förberett fika, gjort diplom till alla deltagare och gjort en sammanfattning över vad de har gjort och lärt sig.
Jag tror det är OTROLIGT viktigt att ge och få feedback!
Och därför väljer jag att ge dem en sammanfattning och diplom.
Jag hoppas jag kommer få fortsätta ge och hålla i teckenkurser i framtiden,
det är så otroligt kul och givande för mig =O)

Skola
Min uppsats består av nio sidor och idag har jag tänkt läsa en artikel på engelska som måste ingå. Skriva in den i teorin och sen ägna torsdag och fredag åt att skriva på diskussion och förhoppningsvis kommer jag upp i närmare 20sidor...
Det nästvärsta är ju att det ska vara 30sidor...
Men min tanke är iallafall att komma upp i närmare 20 så jag kan skicka det till min handledare för feedback och fingerpekningar.
Det värsta är ifall hon skickar tillbaka att detta inte är så som man ska göra och att jag är på HELT fel väg *ont i magen av bara tanken*

Det här sista var väl inte så positivt? ;O)
Men det känns i allafall lite bättre...
Och när uppsatsen kommer vara klar, så kommer jag ha tid att bara njuta och vara lycklig =O)
DET LÄNGTAR JAG EFTER!!!

Vad längtar DU efter?

1 kommentar:

  1. Vilken härlig vändning det blev :) Just idag längtar jag efter sängen, är så himla trött idag.

    SvaraRadera