onsdag 1 december 2010

Glöggkväll imorgon, men ren lycka idag!














































Jag måste erkänna...
Idag har det inte blivit skolarbete heller...

Idag har jag däremot fixat klart lilla "gottelådan" jag tänkt ge bort imorgon till värdinnan på glöggkvällen.
Vad tycker ni?
Försökte mig på att göra maränger idag-det behövs mer träning innan jag kan ge bort något sådant, så därför gjorde jag små röda marsipangrisar istället...
Dessvärre tycker jag de mer ser ut som små råttor *skrattar*
Eller vad tycker ni?

Idag har det även varit en av de bästa dagarna någonsin i mitt liv.
Jag var och skrev mina anställningspapper idag.
Det känns så väldigt overkligt...
Det står befattning "förskolelärare" och det slår mig (om jag nu klarar uppsatsen som ger mig magsår och allt möjligt ont) att jag kommer vara förskolelärare.
Jag vet inte vad jag ska säga eller tänka och i januari när jag börjar...*skrattar*
nej, det är för svårt för att föreställa sig.
Men jag känner mig väldigt lycklig.
Jag har ett jobb, på en skola som är fantastisk dessutom.
Och snart, snart kommer jag få arbeta med kidz.
Jag hoppas på mycket tecken och språkutveckling med fina kids, det ser jag fram emot SÅ himla mycket!!!
Kan det bli bättre?

Hoppas DU haft en riktigt BRA första decemeber DU också! *lovely*

4 kommentarer:

  1. Hihi vad söta dom är dina gris/råttor. Så härligt att allt är klart inför ditt jobb, vi jobbar visst inom samma område, själv är jag barnskötare och jobbar på förskola.

    SvaraRadera
  2. Åh hurra vad härligt! OCh det är klart att det är grisar, det ser man ju!
    Jag blev så glad av att läsa ditt inlägg!

    SvaraRadera
  3. Grattis, grattis, grattis till jobbet. Förskolelärare - wow! Jag ser redan upp till dig för jag skulle aldrig klara av detta. Du måste ha ett enormt tålamod. Jag har fullt upp med min snart 4 åriga pojke och dotter på 5,5 år.

    Återigen ett jättegrattis

    SvaraRadera
  4. Wow och grattis!
    Vilken härlig känsla du måste ha i knopp & kropp ;)
    Du har varit grymt duktig och kämpat hårt,så du e värd att känna dig lyckad & stolt!!

    SvaraRadera