fredag 3 december 2010

17. Mitt favoritminne

HUR ska jag kunna välja ett favoritminne när mitt liv bestått av så många favoritminnen!

Skrivet av mig i sanden på Kreta 2009, sambons och min första resa utomlands tillsammans, bara vi två.

Jag väljer en alla hjärtansdag när jag gick i gymnasiet.
Jag var med Skotte i närliggande stad för att planera vår studentskiva och vi åt på kina restaurang. Hon skulle bli kvar i stan och jag begav mig mot bussstationen för att tuffa hemåt.
Där står fina Blomsan, lite sliten för att ha varit på hålligång i Stockholm.
Hade inte sett han på länge så det sammanträffandet var underbart!
Skrattade mycket på hemresan och så gick vi av vid en mack.
Vi köpte godis och chips, läsk samt tre fillmer för 99kr.
Den enda jag kommer ihåg att vi köpte var "Flashdance" för jag sa att om den är dålig då är det hans film ;O) (och jag tycker det blev hans film)
När vi väl kommer hem till mig (min fina lägenhet) så står det blommor utanför dörren.
Blomsan nyper tag i mig och säger "dem där, dem är från Sambon"
(ja, nu var han inte min sambo då, men för att ni ska veta vem han är så kallar jag alltid honom för min sambo -lite förvirrande kanske? ;O)
Jag svarar bestämt nej och hävdar att de säkert är från pappa och hans fru Y, vi brukar ju få en liten present av dem i alla hjärtansdagpresent, men då borde jag ju fått dem 4dagar innan då jag fyllde år.
Men Blomsan gav sig inte och när vi kom in så öppnade jag blommorna.

Fem röda rosor med långa grässtrån.
Och ett kort.
Där det stod "Jag gillar dig/Sambon"

Blomsan skrattade järnet för min haka åkte ner till varmare breddgrader.
Men han har ju inte ens sett mig, vi hade inte ens träffas... (bara pratat på internet)
Vad gör jag nu?
Blomsan försökte nog tvinga mig att ringa och jag tror faktiskt jag ringde och tacka för blommorna...
Jag vet att jag skickade ett alla hjärtansdagkort på nätet med askungen som tappat en sko till honom, men vad jag skrev det vet jag inte.

Idag, nästan 8år senare så kan jag i allafall säga att de blommorna verkligen är ett favorit minne och att den här askungen hon har fått tillbaka sin sko men det bästa av allt är att hon har fått sin prins också.


2 kommentarer:

  1. Låter om en "saga" med ett lyckligt slut ;)

    SvaraRadera
  2. Åhhh så sött! Vilket fint minne. Kan förstå att det är ett favorit minne, då det måste varit början på en fantastisk framtid :)

    Vill tacka dig för alla dina fina kommentarer inne hos mig, det värmer i mitt hjärta :)

    SvaraRadera