torsdag 30 december 2010

Titta, jag har hittat en lista!

Jo, men det är klart jag ska skriva ett inlägg till!

För hos http://viktenav.blogspot.com/ hittade jag nämligen en rolig lista, och ni vet kanske vid detta laget att jag gillar listor!
So here we go! =O)

Listan "Vad äter du?"

Varm dryck
Faktiskt, kaffe... har inte alltid varit en kaffedrickare, men risken är att jag kommer bli beroende...Det kan vara så väldans gott!

Kall dryck
Läsk...Alldeles för mycket tyvärr, men även det, mmm så gott!

Alkoholhaltig dryck
Vitt vin eller baccardi breezer

Drink
hm... En gång drack jag en riktigt god White lady. Men annars gillar jag väldigt mycket rom och cola =O)

Pålägg
Leverpastej! Helst skivbar =O)

Grönsak
Är avokado en frukt eller grönsak? Den är en favvo iaf =O)

Frukt
Sharon, banan också. MELON! jag gillar mycket frukt!

Bär
jordgubb

Krydda
Basilika!

Godis
Lösvikt! (nu kom jag undan väldigt enkelt! ;O)

Snacks
Jag är inte så förtjust i snacks, mest godis människa. Men det är klart, ostbågar är gott

Choklad
Marabous chokladkaka nonstop är fantastisk!

Ost
Skrattande kon eller Brieost. Lyx! =O)

Sallad
Med kräftstjärtar och pasta *mmm*

Tårta
Princess! men tyvärr kan jag inte äta tårta längre, får jätteont där gallan satt förr...

Bakverk
Konditoriet här där jag bor har en slags groda, marsipan över lite smörkräm och chokladboll! FANTASTISK god, super söt och ganska dyr dock...

Sås
bearneise är en svaghet, men även den får jag lite ont av.
FAST jag kan nu äta den färdiga av blå band =O)

Glass
Oj, vad ska man välja? Sandwich är jag ju svag för =O)

Snabbmat
Pizza

Flingor
Nja, inte regelbundet. Men gillar nog bättre kalaspuffar eller musli

Pizza
Helst pizzan som har ost,skinka, ananas och banan på sig -den går under så många namn
hawaii med banan eller tropicana utan curry?

Naturgodis/Nötter
Yoghurtdoppade cashew och paranötter, eller i vitchoklad, eller naturella.

Soppa
tomatsoppa, med creme fraiche i som är smaksatt med vitlök -mums!

Utländskt kök
Thailändskt är supergott!

Halstablett/Tuggummi
Om jag är sjuk så blir det väl vicks
Tuggummi, har jag precis lärt mig att det nog inte är så bra ändå för tänderna även om det sägs vara det, för när man tuggar så utsätts tänderna för nya "angrepp". Så nej, inte mycket tuggummi.

Äter inte
Fisk!
Men jag har planer på att ha det som nyårslöfte, att jag ska lära mig äta fisk, vi får se =O)

Lite smårolig lista, gör den DU med! =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar