torsdag 2 december 2010

Tack, skola och dagens sanning 16

Vilken känsla!
När jag kommer in på bloggen och har fått massa grattis och kommentarer från er som läser,
tack vad det värmer i mitt hjärta! =O)

Skola och jobb vs sömn 100-0
Inatt har jag varit så uppskruvad inför att jag ska börja nytt jobb i januari och uppsatsen och julen att jag inte kunde somna...
SÅ idag är jag helt slut känner jag.
Men planen är att jag ska läsa två böcker idag för att imorgon och på måndag skriva min teoridel.
Frustrerande är att universitetsmailen inte fungerar, så jag vet inte om min handledare har mailat något...

Men nu, nu till dagens utmaning.

Dag 16 - Min första kyss

Den var vit, vitare än snö utanför fönstret just denna december.
Den hade en rund liten prick av brunt på sig.
Den smakade mint och jag grimarserade,
men för den där lilla pricken av choklad -så var det värt det ;O)
Det var marknadsgodiset som heter kristyrkyssen som var min första kyss.

Nej, jag minns faktiskt inte min första kyss.
Jag minns inte ens min första med fina sambon, undrar om han minns den?
Får fråga sen ikväll.
Och då kommer han nog titta på mig och tänka "tjejlarver" =OD
Men en kyss som betyder otroligt mycket kan jag dela med mig av.
Det är när han stryker undan mitt hår, böjer sig ner och kysser mig i pannan innan han går till jobbet.
Det är så mycket kärlek som strömmar in i mig då.
Bara jag tänker på det nu så blir jag så VARM inombords att jag tror snön kommer smälta utanför fönstret =O)

Ha en härlig 2:a december!


2 kommentarer:

  1. Åh så fint du skriver om din sambo, vet precis hur den känslan känns :)

    Hoppas du också har haft en fin dag :)

    SvaraRadera