måndag 6 december 2010

20. Den här månaden

Ja, så är vi redan på nummer 20 i denna utmaning.
Och den är "20. Den här månaden"

Den här månaden, december är egentligen en av mina absoluta favoriter.
Det är snöigt, det lyser i mörkret från fönster, det är härliga minus ute och det kommer rök ur munnen när man pratar och andas.
Det är en härlig månad.
Man träffar familj och släkt över härliga julen.
Umgås med vänner.
Dricker glögg.
Bakar julgodis.
Julkalender och chokladkalender.
Lägger ner extra omtanke i presenter till varandra.
Pyntar hemma och myser kanske lite extra mycket.
Så är det, underbara december!

Men den här månaden, det här årets december är inte roligt.
Jag är så stressad med den här uppsatsen att jag går i strejk.
Jag får inget gjort, och när jag väl tar mig tid och sitter och försöker få något gjort och dagen går till ända så är det ÄNDÅ inget gjort.
Jag mår illa över den här uppsatsen.
Och jag är SÅ full med ångest!
Och jag är trött.
Eftersom jag tänker på den hela tiden, HELA tiden , så jag kan inte ens sova.
Inatt gick jag ut till soffan klockan 1.00 och tror jag somnade vid 2.00
Så blev det morgon.
Och jag orkade inte vakna.
Efter kämpande med mig själv så vaknade jag efter tio och så har det nu redan gått en timme.
Och jag måste sortera tvätt och förbereda mig inför tvättiden.
Det är väldigt knöligt att man måste göra så mycket annat, vardagliga sysslor också...

Så nu måste jag nog ta och sätta fart.
Vad jag önskar att det bara kunde vara den härliga, vanliga decembermånaden.

2 kommentarer:

  1. Usch. det låter verkligen inget bra att du är så uppstressad över din uppsats. Som du säger, att inget blir gjort då, även då du försöker.. Har du inte någon studiekompis som du kan plugga ihop med, eller gå till biblioteket eller något? Jag var inte perfekt på pluggfronten då när det begav sig, men jag tyckte det var några bra tricks iallafall. Och som jag skrev tidigare, att sätta upp SMÅ mål, som känns överkomliga, inte stora som bara känns omöjliga. Och en sak till, att skolan är ett jobb. Dvs. du kanske inte har den där tiden till att tvätta m.m. som du tycker dig ha, det är skolans tid som du tar då. Å, jag vet att det är supersvårt det där, finns nog ingen tid då studenter har så välstädat som när tenta-perioden är på gång. Så himla lätt att göra det istället för plugg.
    Mest av allt önskar jag iallafall dig att försöka sluta stressa upp dig över plugget. Det enda sättet för mig är att faktiskt beta av litegrann.
    Kram
    Annan

    SvaraRadera
  2. Ja visst är december en härlig månad. Synd att du har så mycket stress som stör det härliga du beskriver i början. Jag hoppas att du snart blir piggare igen.

    SvaraRadera