måndag 3 januari 2011

Min nyårsafton

Till förrätt åt vi medelhavssnittar
Superenkelt och jättegott, AskuruM föreslog att man kanske skulle kunna ha röran till pasta också, så det ska jag pröva någon gång

Vi tog inga exakta mått utan blandade
philadelphia ost
soltorkade tomater i olja
pepparrot från en tub

Mixa och bredde ut på baguetter som vi snittat i mindre bitar.

Kvällens goda vin, var en present som jag fick av AskuruM efter att hon varit i italien. Tror jag måste åka dit och köpa en flaska ;O)

Huvudrätt blev plankstek. Väldigt gott!
Just nu har jag inte receptet tillgängligt, men det är bara googla på duchesspotatis =O)
Köttet var entrecote, färdig bearneise och tomat. Och det var väldigt gott!

Till efterätt blev det en klassisk pärongratäng!
Det är konserverade päron som täcks av creme fraiche blandat med pistagenötter som hackats och riven mandelmassa. Och den har gratinerats i ugnen =O)


Här är vi lite småsuddiga och lite ur bild, på bussen påväg mot dansgolvet och en fantastisk kväll. Jag är så glad att vi firade in 2011 tillsammans och jag hade verkligen en kanonkväll!
Men vi konstaterade, hon och jag, att det spelar ingen roll vad vi gör och vad som händer, eller inte händer -för vi har alltid underbart roligt tillsammans.

Tack fina AskuruM!


2 kommentarer:

  1. Åh massa god mat!! Nu tror jag det är dags för mig att äta lite, hör hur magen börja kurra efter jag läste din nyårs meny! :)

    SvaraRadera
  2. God fotsättning på det nya året! Låter som en trevlig kväll med god mat :)

    SvaraRadera